larsborg
Aktiv medlem
Det finns alltid en viss risk om tillverkaren slarvar med pedagogiken exv. i menysystemen. Där finns verkligen mycket att göra (Sony har ju börjat ta tag i detta i exv. A6500). Det vi länge varit överens om hyfsat är väl att Sony måste hålla ihop de funktioner och inställningar bättre och inte sprida ut allt som man gjort hittills med någon form av "strukturell" tillväxt. Särskilt alla AF-relaterade inställningar måste man ta tag i eftersom just AF kanske är det mest komplexa subsystemet idag. Videofunktionerna skulle också tjäna på en genomgång.
Ge några exempel på vad som skulle vara "rena leksaker" så man förstår. Själv är jag rätt skeptisk till seriebildstagning. Ofta används just det som en leksak av särskilt den yngre personalen i fotoaffärer bl.a. De smattrar på där allt som oftast, både där och på Fotomässan. Det kan jag i princip vara utan. Vilka andra vill ta bort det? Fågelfotograferna?
Jag tror nog nästan vi behöver ha en ordentlig långbänk om det Lars (vi har en jättelång här i Vaxholm nere i hamnen utanför affären Salta Stänk).
Jorrå, Waxholm är en trevlig skärgårdsidyll, jag åt stekt strömming på Waxholms Htl, första gången redan när Åke Söderqvist drev krogen.
Vad säger du om dessa "leksaker", som finns i menyerna till många Sony kameror, - Bildeffekt - leksakskamera normal - popfärg - retrofoto - mjuk high key - miniatyrbild auto - vattenfärg - osv. kanske suddig lomo finns också? Kul några gånger, det kan ligga kvar, tar ingen plats ändå.