avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
...
Igår testade jag mitt 50 på bländare 1,4 och det kanske är lite dum jämförelse ...
Björn, det är en ENORM skillnad med F1,4 på en FF-kamera och F3,5 på APS-C!!
Det kommer ett tag att bli van. Vi är flera som gjort samma resa och jag var väl värst som tom. sålde kameran för att jag inte blev nöjd och sen ångrade mig. Ge dig tid och använd kameran mycket, det betalar sig.
Det är avsevärt svårare att fotografera med din 850 än med 700. Som sagt ut å plåta och hux-flux faller allt på plats.
Idag är jag otroligt nöjd med 900an och älskar mina 50/1,4 och 85/1,4. Det är inte alls enkelt, skärpedjupet blir löjligt kort och det hamnar många bilder i papperskorgen, men när det sitter, då jädrar säger jag bara! Berusande känsla.
Nu har jag bara en kamera då jag sålde 550n innan den rasar i värde när de nya modellerna släpps. Planen har varit att skaffa en ny, antingen A55 eller A580, som komplement och med roliga finesser, video, enastående hög-iso osv., men det känns inte alls särskilt bråttom nu som det gjorde prrecis efter att jag sålde 550n. A850/A900 är helt fantastisk. lite jobbigt att ta två steg tillbaka och fram igen. Skulle behållt den ursprungliga kameran, batterigreppet och 16-35an, men nu är det som det är. 900an känns ändå strået vassare fast det är marginellt och det går ju att köpa nytt vidvinkelobjektiv och grepp så till slut blir det bra. Gå inte samma omvägar som jag bara.
/Mats