Med datorerna så har många människor idag nått sin inkompetensnivå.
Du verkar fortfarande oförmögen att gå utanför din egen bubbla.
Åh nää det här är ingen raketforskning men ändå är det våldsamt många som inte fixar detta och den stora frågan i denna tråden är vilka effekter detta kommer få övertid. Det handlar inte om dig Per och inte om mig heller men jag har jobbat i så pass många och skiftande verksamheter att jag inser att detta är ett riktigt verkligt problem och har så varit länge.
Jag ser samma rätt farliga syn när det gäller våra betalningssystem idag. På kort tid har vi i någon rätt aningslös effektivitets och kostnadsjakt gjort oss av med det mesta av kontanthantering. Det har vi gjort utan särskilt mycket eftertanke. Så den dan betalningssystemen verkligen brakar (är det någon som verkligen på allvar tänker att det inte kommer ske??) så kommer folk överhuvudtaget inte kunna betala för någonting så länge betalningssystemen eller elsystemen är utslagna. Det är bara något år sedan Alfrida sänkte Vaxholm ordentligt och efter Norrtäljekusten hade en del inte fått tillbaka elen ens efter två veckor om jag inte minns fel.
Jag har skrivit om hur usel beredskapen var då i en av mina bloggar och den är dokumenterad med en hel del bilder också:
www.fotosidan.se