Det är väl lag på moms även på begagnade prylar om de säljs kommersiellt? Står det på paketet att det kostat si och så mycket så kommer garanterat farbror Tullverket att skicka en otrevlig räkning sen. Skriver de däremot inte värdet så har man istället ingen försäkring på eländet. Så har det alltid funkat när jag handlat musikprylar från utlandet:-S
Hur som helst, jag har inte råd att lägga upp den summan på ett bräde. Så jag får snällt vänta en månad. Hoppas 40:an blir reparerad snart, så har jag en trevlig glugg medan jag funderar
Tillägg: Hoppas förresten ni ursäktar att jag "tagit över" tråden med mitt M8-tjat. Den handlar ju trots allt egentligen om M9. Men eftersom det är ungefär samma kamera så kanske det inte gör så mycket. Intressenterna är nog ungefär samma;-)
Nån som vet vilka handlare i Stockholm som håller sig med Leica-gluggar? Både nytt och begagnat. Ska kika förbi LP-foto imorrn tänkte jag. Det finns inget på hemsidan, men eftersom hemsidor uppenbarligen sällan stämmer med verkligheten...