Nej, det verkar vara dåligt med leveranser runtom världen. Lite tråkigt, men å andra sidan får man väl anta att Leica om någon prioriterar att allt ska rätt till med varje exemplar, framför att få ut dem så snabbt som möjligt.
Själv har jag fått min M8. Det är en pjäs som är svår att beskriva utan att blanda in känslor, så jag avstår ett slag. Tyvärr har jag just för tillfället bara Elmar 90/4 att leka med, vilket handikappar kameran till något helt annat än vad den är gjord för.
Men i alla fall; alla "stora nackdelar" som det brukar tjatas om, såsom långsamhet, dålig skärm och sånt, ser jag som rent nonsens. Det måste komma från folk som ändå inte "passar till kameran".
Kameran är redo när jag trycker på knappen, och det är egentligen det enda viktiga. Om den sen skriver bilden till kortet på en halv eller fem sekunder är ointressant.
Nöjet att fokusera med mätsökaren - eller bara vyn i sökaren - är heller inte att förakta.
Jag är så nöjd så det är inte klokt
Vinner jag inte en viss auktion på söndag så köper jag ett Voigtländer 28/2 i alla fall. Jag har insett att den här kameran är så trevlig att jag kommer använda den så mycket att jag måste ha ett ljusstarkt objektiv.
Jag ska försöka mig på att ladda upp lite bilder från 90/4:an imorgon. Jag sitter ute i obygden med mobilt bredband just nu.