Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Redigera hud

Produkter
(logga in för att koppla)

j-zon

Medlem
Sitter och har tagit en del bilder på en tjej men tyvärr har hon lite akne och sånt som hon vill få bort på korten.

Har jobbat en del med konststämlen för att få bort det men huden blir så fläckig.

Någon som har ett bra tips om hur man får huden mer jämn å fin???
 
Använd healingbrushen, den är enkel. Och om du använder klonstämpeln, löns det att ställa låga värden på flödet och använda en mjuk pensel så smälter resultatet bättre in.
 
När jag tar bort rynkor så gör jag ett nytt lager och tar bort dem med plåsterverktyget inställt på mjuka kanter. När jag är klar ser det ofta rätt tillgjort ut, men då är det bara att ställa in "åldern" genom att ställa opaciteten på lagret.
 
PS4ever skrev:
Använd healingbrushen, den är enkel. Och om du använder klonstämpeln, löns det att ställa låga värden på flödet och använda en mjuk pensel så smälter resultatet bättre in.
Med risk för att göra bort mig totalt så fattar jag inte riktigt va healingbrushen är. Kör mitt på svenska å hittar inte denna funktion!
 
plåster tror jag det heter, verktyget ovanför klonestämpeln, det e möjligt du får trycka på den lilla trekanten o välja in det, kanppen har ju flera verktyg.

Roine
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.