apersson850
Aktiv medlem
De har nog inte insett hur lätt det är att hitta bilen ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi tycker inte helt lika. Eller snarare, det beror på. Tycker jag.Bilen blir snyggare utan en skylt, tycker jag, [...]
En bil ska ha nummerplåt för att få framföras på allmän väg. Att designa en bil där plåten inte har sin plats passar bara för utställning. Tycker jag.
Jag antog att de flesta bilder vi pratar om i denna tråd är tagna i Sverige. Om bilden I trådstaten var tagen i Michigan hade det inte blivit någon trådDet är bara 29 stater i USA som kräver att det sitter en framtill. Denna kommer nog from Michigan där det inte krävs.
Jag antog att de flesta bilder vi pratar om i denna tråd är tagna i Sverige. Om bilden I trådstaten var tagen i Michigan hade det inte blivit någon tråd
Jag har aldrig fått en sån förfrågan. Men jag äger ju ingen Lada.Behovet att dölja nummerskylten är inte heller stort. Vill du ta reda på hur många lada 2104 det finns i Sverige och vilka som äger dem samt var de bor behöver du bara en app i din telefon. När en av mina bilar har stått avställd ett tag så brukar det efter ett halvår komma förfrågningar om att sälja bilen trotts att den stått gömd i mitt garage.
Så behovet är inte stort.
Kalifornien torde ha den största bilmarknaden i USA, så det är kanske lite tveksamt om den här bilmodellen är designad för just Michigan. GM ville nog sälja den lite varstans.Det är bara 29 stater i USA som kräver att det sitter en framtill. Denna kommer nog from Michigan där det inte krävs.
PS.[...] i vissa fall vill man inte sätta föraren i taskig situation, t.ex om de gör en olaglig burnout eller liknande. [...]
I många fall är det bra att vi inte har ägaransvar i Sverige.Fotar du i Sverige är det så, men i större delen av världen ligger bevisbördan hos bilägaren att bevisa att det inte var just bilägaren som körde. I Schweiz fotar t.ex. alla fartkameror bakifrån eftersom det anses trafikfarligt att blixtra förare rätt i ansiktet.
Ja, om man inte har hunnit anmäla sin bil som stulen innan biltjuven kör för fort förbi en fartkamera kan det kanske bli lite besvärligt.I många fall är det bra att vi inte har ägaransvar i Sverige.
Var det en hyrbil? Vad blev följderna i så fall?I Australien, det var många år sedan nu, låg polisen och smög i buskarna med radar och teleobjektiv. Sedan kom ett brev till bilägaren via posten med böter. Bildbevis kunde fås på begäran. Kan säga att det är svårt att hålla 50 i nedförsbackarna och det visste polisen om.
Ja, om man inte har hunnit anmäla sin bil som stulen innan biltjuven kör för fort förbi en fartkamera kan det kanske bli lite besvärligt.
Var det en hyrbil? Vad blev följderna i så fall?
Det var en lånad bil.Var det en hyrbil? Vad blev följderna i så fall?
Man kan helt enkelt anmäla sin bil stulen efter att ha kört för fort förbi en fartkamera och senare ta tillbaka anmälan och säga att man har hittat sin bil parkerad några kvarter bort. Praktiskt!Får man sin bil stulen så blir det givetvis besvärligt hur som helst. I Schweiz i alla fall skulle det inte vara några problem förutom extra byrokrati.
Det gäller väl för bilhyrning i länder där föraransvar inte är så värst strikt, gissar jag. Senast jag hyrde bil var i Sverige och jag kan inte minnas att jag behövde lova att betala böter. Det skulle jag nog ha blivit tvungen att göra ändå om jag bröt mot trafikregler.Biluthyrningsfirmor har papper på att bilen ansvaras av någon under en viss tid. Det räcker mer än väl. Har hyrt bil på många ställen där man specifikt säger att man ansvarar för dvs böter under tiden man har bilen när man skriver under. Man brukar dessutom med sin signatur godkänna en administrativ avgift till biluthyrningsfirman som ofta överstiger böterna.
Man kan helt enkelt anmäla sin bil stulen efter att ha kört för fort förbi en fartkamera och senare ta tillbaka anmälan och säga att man har hittat sin bil parkerad några kvarter bort. Praktiskt!
Du läste inte igenom avtalet du skrev på?[...] Senast jag hyrde bil var i Sverige och jag kan inte minnas att jag behövde lova att betala böter. Det skulle jag nog ha blivit tvungen att göra ändå om jag bröt mot trafikregler.
[...] Sedan kom ett brev till bilägaren via posten med böter. Bildbevis kunde fås på begäran.
[...]