PMD
Aktiv medlem
Det tror jag att jag gjorde. Jag kan bara inte minnas att det stod något om att lova att betala böter för trafikbrott.Du läste inte igenom avtalet du skrev på?
Det var fyra år sen.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det tror jag att jag gjorde. Jag kan bara inte minnas att det stod något om att lova att betala böter för trafikbrott.Du läste inte igenom avtalet du skrev på?
Nä, och det står nog inget heller om man tänker efter. Trafikbrott i form av fortkörning drabbar ju föraren. Inte ägaren. Felparkringsavgift däremot står nog med i avtalet att den som hyr är skyldig att betala.Det tror jag att jag gjorde. Jag kan bara inte minnas att det stod något om att lova att betala böter för trafikbrott.
Det var fyra år sen.
Nä, och det står nog inget heller om man tänker efter. Trafikbrott i form av fortkörning drabbar ju föraren. Inte ägaren. Felparkringsavgift däremot står nog med i avtalet att den som hyr är skyldig att betala.
I mitt leasingavtal ingår vägtullar inom Sverige. Det är en form av skatt. Och skatter ingår i månadsavgiften.Vi kan fortsätta spåra ur för jag tror svaren finns på första sidan i tråden.
Man bör vara på sin vakt om man hyr bil i vissa länder. En kompis hyrde bil i Polen och fick sedan ett kravbrev från uthyraren som påstod att kompisen hade orsakat lackskador för 20.000. Det var totalt påhitt och verkar vara satt i system. Eftersom kompisen själv är polack och har viss koll på juridiken där lyckades han till slut ta sig ur det hela.
En annan grej är tjänstebilar. Min fru fick aldrig några trängselskatträkningar när hon hade tjänstebil. Oklart om arbetsgivaren eller leasingbolaget betalade. Skulle ha passat på att felparkera också.