Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köpråd stationär dator
- Trådstartare Torda
- Start datum
Ibis
Aktiv medlem
Nu börjar väl Intels grejer smått komma ikapp men ja, såsom du är inne på finns det väl få om någon PC-laptop som klarar av att brassa full prestanda på batteri utan dels effekt-throttling (batteriet orkar inte) eller värme-throttling (den blir för varm).Man har full prestanda tills man inte har full prestanda?
Poängen är att Apple silicon (M-serien och antagligen också R-serien) kör svalare än tidigare generationer med samma prestanda.
Min Macbook Pro M1 (och nog din med ) klarar ju både och utan problem. Så ja, det är egenskaper man bör ha i åtanke om bärbart är i åtanke. Sen att man får använda sig av det trevliga Mac OS är ju också en fördel, trivs inte längre alls i Windows själv. Fantastisk maskin!
PMD
Aktiv medlem
På den tiden jag körde MS Windows var det rätt bökigt att köra POSIX-grejer. Bökigast vara att sätta upp en tool chain.
Det kanske har blivit bättre? Jag har hört att man kan köra Linux på en Windows-maskin numer, men det kanske bara är rykten?
Jag gillar dock fortfarandet MacOS mest. Systemet känns mer välintegrerat än både Windows och Linux (samt andra unixkloner).
Ibland dummar dock Apple till sig och hittar på saker som passar bättre på en iPhone än på en Mac.
Det kanske har blivit bättre? Jag har hört att man kan köra Linux på en Windows-maskin numer, men det kanske bara är rykten?
Jag gillar dock fortfarandet MacOS mest. Systemet känns mer välintegrerat än både Windows och Linux (samt andra unixkloner).
Ibland dummar dock Apple till sig och hittar på saker som passar bättre på en iPhone än på en Mac.
Falumas
Aktiv medlem
Då var det länge sedan du körde Windows.
Linux är helt integrerat i Windows numera om du slår på den switchen. Du kan köra Linuxapplikationer både CUI och GUI-mässigt i Windows.
BSD har tappat rätt mycket bortsett från OS/X, så det är rätt skönt att kunna köra Linux istället.
När jag lägger in telementri i mina GoPro-Videos startar jag bara en Linux-Container som gör det åt mig.
Numera kan du i Windows blanda Linux och Windows precis som du vill i din Tool-Chain och det spelar ingen roll om det är text eller grafiska applikationer.
Linux är helt integrerat i Windows numera om du slår på den switchen. Du kan köra Linuxapplikationer både CUI och GUI-mässigt i Windows.
BSD har tappat rätt mycket bortsett från OS/X, så det är rätt skönt att kunna köra Linux istället.
När jag lägger in telementri i mina GoPro-Videos startar jag bara en Linux-Container som gör det åt mig.
Numera kan du i Windows blanda Linux och Windows precis som du vill i din Tool-Chain och det spelar ingen roll om det är text eller grafiska applikationer.