Picture
Aktiv medlem
Ibland har jag sett att folk som kommenterat en bild även redigerat den och lagt ut den redigerade bilden som en länk från sin kommentar. Detta tycker jag är ett bra sätt för den som kommenterat att visa hur han/hon tänkt sig att bilden kan göras bättre, samtidigt som det förmodligen ger "ursprungsfotografen" en hel del feedback. Jag har dock en fråga om detta: ibland verkar det som om den som kommenterat bilden laddat hem den och redigerat den utan att "ursprungsfotografen" (löjligt ord, jag vet) vet om det. Hur är detta möjligt? Det går ju inte att spara bilder utan att kontakta fotografen? Jag har själv en bild utlagd just nu som jag skulle vilja att någon Photoshopfreak bearbetade, eftersom diascanningen av bilden gjorde att den tappade mycket kvalitet. Visst borde det finnas en möjlighet på FS att vid respektive bild (t ex med en knapp) kunna välja när man vill att andra ska kunna ladda hem bilden för redigering? Vid nedladdningen skulle bilden kanske kunna förses med en copyrightsymbol (som vattenmärke) så att den i övrigt inte kan användas på ett felaktigt sätt. Vad tror ni?