Annons

Modernisera - hur mycket/dyrt? Öppen för allt

Produkter
(logga in för att koppla)
Det verkar finnas olika uppfattningar om hur bra eller dåligt det går att skyffla filer från kameran till de som vill se bilderna.
Det finns såklart också olika syn på hur man vill göra detta. Jag tillhör nog en ganska extrem grupp i ena kanten av skalan. Jag publicerar alla bilder helt oredigerad och ogallrat. Mitt användningsfall är att göra bilderna tillgängliga så snart som möjligt för att låta spelare, ledare, föräldrar och andra ta del av materialet och använda fritt i sina egna kanaler.

Under en match är det inte ovanligt med 700 bilder i näst största jpg direkt ur kameran. Allt uppladdat på Flickr när slutsignalen går.
Jag orkar inte pyssla med redigering, men brukar själv göra ett urval på kvällen efter matchen som jag lägger ut på min instagram. Då har redan flera av mina "kunder" hunnit före mig.
Precis vad jag vill åstadkomma.

Andra lösningar (med appar, kortläsare och mobiler) funkar säkert förträffligt för andra användningsfall. Men jag tolkar trådstarten att vara ganska nära det jag gör.
 
För närvarande har jag inte ambitionen att lägga ut alla bilder. Har man det så är nog en helt automatiskt lösning det enda alternativet.

Jag tänker mig att jag i pauserna kollar ige om de kanske 25 bilder jag tagit (kanske ökar med en snabb D500) och laddar över en handfull till mobilen för ”publicering”.

Återigen tack för alla svar. Mycket aspekter på detta ämne som jag inte förutsåg när tråden startades.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.