lofling
Aktiv medlem
Det är tur det, att det finns P-lägen så att min eller andras mormödrar inte köper den kameran som saknar P-läget till sin fina, snabba och ljusstarka objektiv, men får inte till det i M-läget.
OM du läser instruktionsboken som följde med kameran, kommer du upptäcka fler möjligheter med din kamera, funktioner som du betalat "dyrt" för, som blir fler användningsområden som du skulle du kunna använda den i. Efter instruktionsboken kan man köpa andra fotoböcker för att finna ännu mera användningsområden, även om man inte skulle tänka sig själv att använda kameran på det sättet, kommer man kanske på att andra föredrar andra handhavande sätt.
Michael - En finess är en finess -
Öh, vad är du för troll??
Vitsen med att använda M är att ta kontroll över kameran om du inte förstod det... Jag trodde man lärde sig sånt när man var fotostuderande, men du kanske går i Ken Rockwells skola...
Förstår inte varför du hävdar att jag behöver läsa manualen för kamerorna bara för att jag fotar i M-läge.
Jag vet att andra föredrar andra handhavandesätt. Det roligaste är att läsa det oändliga antal inlägg dessa personer skriver på forum som dessa när de undrar över varför Auto-läget ger bilder som har rörelseoskärpa, är över- eller underexponerade etc.