Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Panasonic Lumix G1 - imponerande prestanda!

Produkter
(logga in för att koppla)
Trådstartaren var imponerad av sökaren iaf. Men jag vet inte hur bra den är, jag har inte sett den ännu.

G1 är intressant men fortfarande bara ett första försök till en mindre DSLR. Om några år har vi nog riktigt intressanta modeller.

Jag är ändå lite fundersam på formfaktorn. Med utstickande objektiv blir kamerorna inte fickvänliga nästan oavsett allt annat. Då måste den hänga över axeln, och då kan kameran lika gärna vara aningen större och mer ergonomisk etc.etc.
Jag vill se en slags Mini-Leica kopia och några superskarpa, gedigna, fasta, kompakta objektiv. Ljusstarka ska de vara med. (och billiga :))

SÅ synd att panasonics utvecklare knappast läser denna tråd; de skulle ha kunnat lära sig mycket av alla kloka inlägg!
PS: Vilken ikon betyder ironi?

Ska bli kul att se hur mycket bättre sökaren är än på good old A2. EVF är framtiden och jag tror jag sagt det förr ;-)

Visst, men precis som jag sagt tidigare så kommer det ta mycket lång tid innan optisk sökare med spegelreflex slutar tillverkas.

Men någon gång kommer EVF bli så pass bra så att även de mest EVF hatande kommer ge med sig.

Visst, men precis som jag sagt tidigare så kommer det ta mycket lång tid innan optisk sökare med spegelreflex slutar tillverkas.

De kommer att bli allt sällsyntare framöver, men precis som det fortfarande dyker upp en o annan mätsökarkamera mm så kommer säkert spegelentusiasterna få en o annan köttbit sig tillslängd emellanåt...

Jag menade mer än bara som kuriosa. Spegelreflex kommer dominera länge än.

Vad är länge?

De spegelkameror som finns kommer också att leva mycket länge än. De som köper någon av värstingmodellerna idag lär inte ha stor anledning att byta ut dem, någonsin. Egentligen. Men det gör de förstås ändå, en del har ju inte ens liveview *s*

Att sälja en kamera som är billigare än den fina kitoptiken säljer inte så mycket. Men det handlar nog om att skapa ett rykte som en kvalitetstillverkare, Japansk Leica kanske, nu när Japanska Contax är borta ...
G1an går nog åt i Julhandeln trots priset.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar