Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Panasonic Lumix G1 - imponerande prestanda!
- Trådstartare Krille
- Start datum
Linmajon
Aktiv medlem
G1 är intressant men fortfarande bara ett första försök till en mindre DSLR. Om några år har vi nog riktigt intressanta modeller.
Jag är ändå lite fundersam på formfaktorn. Med utstickande objektiv blir kamerorna inte fickvänliga nästan oavsett allt annat. Då måste den hänga över axeln, och då kan kameran lika gärna vara aningen större och mer ergonomisk etc.etc.
Jag vill se en slags Mini-Leica kopia och några superskarpa, gedigna, fasta, kompakta objektiv. Ljusstarka ska de vara med. (och billiga )
Jag är ändå lite fundersam på formfaktorn. Med utstickande objektiv blir kamerorna inte fickvänliga nästan oavsett allt annat. Då måste den hänga över axeln, och då kan kameran lika gärna vara aningen större och mer ergonomisk etc.etc.
Jag vill se en slags Mini-Leica kopia och några superskarpa, gedigna, fasta, kompakta objektiv. Ljusstarka ska de vara med. (och billiga )
sagan
Avslutat medlemskap
Den tror jag.PS: Vilken ikon betyder ironi?
Bussmicke
Aktiv medlem
De hade en "vanlig" 4/3 systemkamera men den sålde inte och varför skulle de göra en kamera som redan finns? Det finns inga pengar att tjäna på en sådan modell.
.
Åsyftas L1?
KGS
Aktiv medlem
Visst, men precis som jag sagt tidigare så kommer det ta mycket lång tid innan optisk sökare med spegelreflex slutar tillverkas.
De kommer att bli allt sällsyntare framöver, men precis som det fortfarande dyker upp en o annan mätsökarkamera mm så kommer säkert spegelentusiasterna få en o annan köttbit sig tillslängd emellanåt...
KGS
Aktiv medlem
Jag menade mer än bara som kuriosa. Spegelreflex kommer dominera länge än.
Vad är länge?
De spegelkameror som finns kommer också att leva mycket länge än. De som köper någon av värstingmodellerna idag lär inte ha stor anledning att byta ut dem, någonsin. Egentligen. Men det gör de förstås ändå, en del har ju inte ens liveview *s*
KGS
Aktiv medlem
Länge? 10 år är länge.
Jag syftar på nytillverkning av kamerahus, inte på begagnat.
Om tio år kommer nya spegelkameror vara något mycket sällsynt, kanske lika sällsynt som nya analoga systemkameror är idag...
PMD
Aktiv medlem
Ja, det finns väl ingen annan.
Jo, L10 också.
Bofoto2
Aktiv medlem
Jo, L10 också.
Att sälja en kamera som är billigare än den fina kitoptiken säljer inte så mycket. Men det handlar nog om att skapa ett rykte som en kvalitetstillverkare, Japansk Leica kanske, nu när Japanska Contax är borta ...
G1an går nog åt i Julhandeln trots priset.
PMD
Aktiv medlem
Det är lite tråkigt om det är sant. Jag har ingen aning om hur bra eller dålig Panasonic L10 är, men det kan aldrig vara fel att köpa bra objektiv.Att sälja en kamera som är billigare än den fina kitoptiken säljer inte så mycket.