janne_145
Aktiv medlem
Öppet svar till råd och rön från Nikon.....
http://www.nikon.se/news_room/news....idth=broad&id=2250&type_index=2&universe=home
http://www.nikon.se/news_room/news....idth=broad&id=2250&type_index=2&universe=home
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den stora konsumenttidningen testade digitala systemkameror i nr 6 (juni) i år.
Det jag inte kan begripa är hur man har gjort bedömningen egentligen. Av alla testade kameror har R&R satt Nikon D90 på sista plats efter "hela svepet" av Canon, Sony, Pentax, Olympus etc.
Samtidigt kommer D90:an i topp i de tester som "riktiga" fototidningar gör.
Mäter man helt olika saker eller är det något annat som är mysiskt?
Var för inte ta kontakt med Råd och Rön och be om en förklaring av testets utfall, istället för att bar spekuera och ondgöra sig över detsamma,desamma, dvs testarna. Mvh NE
Nikon har fått svar från R&R. Det är publicerat på samma webbplats som Nikons ursprungliga brev.Bett om svar är just vad Nikon gjort, enligt sitt öppna brev, men svar har t.v. uteblivit.
Nikon har fått svar från R&R. Det är publicerat på samma webbplats som Nikons ursprungliga brev.
Intressant att se hur desperata Nikon blir när de inte kan styra testresultatet med hjälp av annonspengar.
Att annonspengar används för att påverka testresultat finns det många indicier för, men finns det verkligen en enda indikation på att dina påståenden har verklighetsanknytning?Yes. Och Nikon börjar dagen med att äta små söta barn, och avslutar med att attackera äldre pensionärer.
För oss som inte läst R&Rs test -- kan du inte berätta vilka felaktigheterna var?Vi har ifrågasatt deras rena felaktigheter och vi har nu fått ett svar.
Hej alla,
Kul med allt engagemang men låt oss hålla oss till grundfrågan.
Vi har ifrågasatt deras rena felaktigheter och vi har nu fått ett svar. Svaret var inte alls av den typ som jag väntat mig av Råd & Rön, därför har vi idag frågat dem igen. Tyvärr har jag inte erhållit något svar.
Men, alla påståenden som t.ex.kommunism o. dyl, håll det borta här från Fotosidan (som jag alltid läser med spänning), om du inte vet fakta, skriv det inte.
Bästa hälsningar och jag hoppas att du får en bra fotosommar
Björn Nordgren
Nikon Nordic AB
Att annonspengar används för att påverka testresultat finns det många indicier för, men finns det verkligen en enda indikation på att dina påståenden har verklighetsanknytning?
Hur tänker du nu? Hur kan det bli en maktbalans i Råd&Rön när ingen av tillverkarna har annonser där?Borde det inte då finnas någon form av maktbalans där - tror att Canons och Sonys annonsbudget är minst lika stor som Nikons.
Hur tänker du nu? Hur kan det bli en maktbalans i Råd&Rön när ingen av tillverkarna har annonser där?
Nikons, och andra tillverkares, problem med Råd&Rön är att de inte kan använda sin annonsbudget för att påverka och upptäcker att de står maktlösa.
Fototidningar har objektiva mätresultat, och noga angett hur de testat, i vilken miljö, och med vilka inställningar.
R&R har inte ens sagt vem hos dem som testar.
För oss som inte läst R&Rs test -- kan du inte berätta vilka felaktigheterna var?