avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej Calle
Sett nått pris på skapelsen?
Roine
Roine
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä, har inte sett någon i Sverige som säljer den. Cyberphoto ska däremot sälja en Soligor som troligtvis är samma produkt. Den kostar 6735 för 30GB.roinek skrev:
Calle S skrev:
Den här verkar intressantast just nu. FW, stöder D100 och D60 RAW.
Här.gors skrev:
Alltså, jag letar och letar men hittar inte ett ord om firewire. Är du säker Calle? Och i så fall, var hittar jag uppgiften på nätet?
Jag har pratat med Cyberphoto och de skulle återkomma när de får info från Soligor angående FireWire. Är det exakt samma produkt som Nixvue borde de tillbehören funka. Även uppdateringar av mjukvaran borde vara samma, nu kan ju Nixvuen visa D100 RAWfiler, vilket är perfekt för mig.gors skrev:
Danke.
Det är en sån jag vill ha. Men de tycks inte säljas i Sverige? Och cyberphoto tar visst inte hem soligorversionen längre. "Ny modell kommer i december" står det som leveransbesked.
Någon som är intresserad av att göra ett gemensamt inköp från Norge? Där finns en agent enligt Nixvues webbplats.
Sant, och upp till 3GB CF-kort lär vara på G. Men 3GB motsvarar inte mer än 8,3 stycken 36-rutors småbildfilm med D100 i NEF. På en del jobb räcker inte det. Och värre blir det med nya Kodaken...Linmajon skrev:
Å andra sidan är många nöjda med att kunna lagra ett par hundra bilder på sin digitalkompakt.
Calle S skrev:
Annars är jag intresserad av Norgevarianten, Göran! Vet du någon återförsäljare? Vad kostar de där? Finns den på någon hemsida i Norge?
Kruxet är ju garantier då. Köper ju hellre från Norge med garanti där än från Tyskland. Vad säger våra norska medlemmar här på Fotosidan?gors skrev:
Jag ringer dem gärna på måndag och hör om återförsäljare.
Annars är Jobo distributörer av Nixvue i Tyskland. Jag planerar att åka till Berlin över nyår och skulle kanske kunna köpa hem då.
Calle S skrev:
Menar du Jobo, som gör framkallningsmaskiner? Tas in i Sverige av Molander, tror jag. Kanske skulle kolla med dem på måndag.
Nä, tror inte jag heller. Men jag pratar hellre norska än tyska;-)gors skrev:
Vad garantin beträffar tror jag inte att tyska fotoaffärer är sämre än norska.