Advertisement

Annons

Portabelt lagringsmedia

Produkter
(logga in för att koppla)
Calle S skrev:
Fasiken, kommer inte in på Dpreview nu.Gör du? Jag gjorde det för 5 minuter sedan...
De har väl inte testat den än. Tänker inte du på den där Nex...nånting?
möjligt..ser likadana ut..nä..kommer inte in..hm..
 
Scandinavianphoto var säkert tidigt ute med sin beställning, så de uppgifterna stämmer nog bättre. Här kommer en kort redovisning av min Image Tank:

Utrustningen köptes från England med batteripack samt väska. Nätadaptern levererades med brittisk kontakt, men ersattes omgående av en svensk variant för 139 kr. Detta problem slipper man om I.T. istället köps från Tyskland. IBM travelstar 30 GB installerade jag själv. En liten stjärnskruvmejsel är allt som behövs och det tar bara några minuter. Installation av drivrutin gick smärtfritt, men Win98SE hittade bara 5 Gb. Tydligen ett ganska vanligt problem med travelstar då IBM hade lösningen på sin hemsida (ladda hem IBM disk manager 2000).

Batteriet på 2000 mA ska laddas 8 timmar första gången, därefter räcker 4 timmar. En laddare för bilen hänger också med i paketet.

I testen användes ett CF1-kort från SimpleTech på 512 Mb. Detta fylldes med 200 RAW-filer från Canon D30.

Öveföring CF till Image Tank: 479 Mb, tid 8min 40sek (=0,92 MB/s). Jag lyckades kopiera kortet 23 ggr innan batterinivån kröp under 6,5 V. Det räckte till hela 10,7 Gb!

Och sedan över till I.T:s sämsta sida; kopiera filerna till datorn via USB-porten. 1,55 Gb/timme eller 0,46 Mb/s uppmättes och jag hade förväntat mig något bättre värden här. Annars är jag väldigt nöjd med produkten.
 
snackade med http://www.cyberphoto.se/
de sålde Digital Wallet förut..tydligen var de så dåliga att de inte säljer dessa längre..
De skall sälja något annat liknande..vilken var dock inte klart..mvh/Kim
 
Halvt om halvt. Men att Cyberphoto har dissat den modellen och pratar om att det kommer en ny, brukar inte det vara en indikator på att det är en Soligorprodukt på ingång?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.