Annons

Portabelt lagringsmedia

Produkter
(logga in för att koppla)
var det hårddisken som pajat och som nu fungerar??

eller var det själva DWn som hade slutat funka?
 
Hej

Hårddisken la av. Dock visade det sig, efter att läst web sidan, fixat alla filer mm, att det var kontakten i själva hårddisken som fått en smäll pga att hårddisken ligger lös i DW:en.

Så jag rättade till kontakten, bad en bön, slog på strömmen och den bootade, alla bilder var kvar (även om dessa redan var i hamn pga att jag hade CF koten oraderade o en kopia till i en Tripper)

2806 filer fanns på den (ca 7,5GB)

Så nu har jag även en kopia på bootdelen (fick den på mail från författaren av sidan), en linux distribution osv.

S¨stalltipset är, köp nått med standardprylar o standardfilsystem oh programmvaran i EEPROM.

Tex x-drive, Tripper osv.

Roine
 
verkligen imponerande att hårddisken klarade sig!

nu får jag allt omvärdera mina åsikter. ;)

jättegutt att det ordnade sig på ett så galant sätt för dig roine! :D
 
Hej

Jag har även dumpat Trippern från en hylla ner i korkmattan, den klarade sig galant med ett fall på 1,3 meter. Den har ett fodral av mjuk konstläder samt en bra fixering av disken, den sitter med 4st skrivar, ca 20mm långa med distansrör, så den fjädrar rätt bra.

Den har heller inga lösa prylar som DW:n har, den har ju laddning o USB delen som en kloss man sätter på, samt en PCMCIA adapter för CF som skall sättas dit.

Förvarar numera mina två tripper och min DW på moderatare höjder.....

Roine
 
ANNONS