Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Portabelt lagringsmedia

Produkter
(logga in för att koppla)
Digtial Wallet är det många som har problem med. Det betyder inte alls att Cyberphoto har en Soligor på gång, då det finns ganska många modeller att välja på numera. Delkin nämdes men batteriet klara bara av att tanka över 1,8 Gb. Tyvärr drar stora, fina färgskärmar mycket ström.

Dpreview har en diskussion på gång gällande olika modeller.
 
Många Laptop:s väger 2,5-3,5 kg eller ännu mer. Någon ny, fräsig modell hittas med en vikt av 1,5 kg, men då måste man hosta upp minst 20.000 kr.

Så frågan är vad som inte kan hänga med i handbagaget då man checkar in till sin flight, laptop:en eller 2-4 dyrbara gluggar/kamerahus? Image Tank med alla tillbehör väger 600g.
 
Fredde_67 skrev:
Digtial Wallet är det många som har problem med. Det betyder inte alls att Cyberphoto har en Soligor på gång, då det finns ganska många modeller att välja på numera.
I detta fallet gjorde det visst det. Jim hade rätt, Cyberphoto ska sälja den här:
 

Bilagor

  • 18650.jpg
    18650.jpg
    15.2 KB · Visningar: 569
Jag räknar inte detta som en fullfjädrad Soligor-produkt. Apparaten köper de in med Soligor-logo från Nixvue Systems Pte Ltd . Nixvue är för övrigt samma företag som tillverkade Digital Wallet (vilken är ersatt av Vista samt Digital Album).

Vista har fått en ny firmware vilket gör att den kan visa Canon samt Nikon RAW-filer.
 
Fredde_67 skrev:
Jag räknar inte detta som en fullfjädrad Soligor-produkt. Apparaten köper de in med Soligor-logo från Nixvue Systems Pte Ltd . Nixvue är för övrigt samma företag som tillverkade Digital Wallet (vilken är ersatt av Vista samt Digital Album).
Ja ja ja... jag tyckte snarare att det var rätt kul att en del trodde att Jim skojade, vilket han kanske gjorde. Sen, en vecka senare har just Cyberphoto en Soligor.
Vad vet jag...
 
Är det någon som har bra koll på marknaden just nu ?

Rekomendationer eller varningar mottages tacksamt.

Har det kommit nått nytt eller har ni som redan köpt hunnit hårdtesta och kan lämna rapporter.

Kim till exempel har du fått din Archos än ?
Det är väl den som jag ser som mest intressant.
 
Calle S skrev:
Ja ja ja... jag tyckte snarare att det var rätt kul att en del trodde att Jim skojade, vilket han kanske gjorde. Sen, en vecka senare har just Cyberphoto en Soligor.
Vad vet jag...
:-D Nog var det skoj allt, men samtidigt är det väl ett mönster att Cyberphoto favoriserar Soligorprodukter.

Skall bli skoj att se vad som händer när Soligor lanserar sin första digitala systemkamera :-D
 
Image Tank från USA

Hej!
Jag köpte min Image Tank med en IBM 20Gb hårdisk från www.Insidecomputer.com i USA.
Jag betalade 2780:- för den ink. frakt. Jag hade tur då inte tullen brydde sig om paketet då det kom till Sverige.
 
Det har skrivits lite här om Soligors produkter, är det någon som har erfarenheter av dem generellt? Skulle deras portabla hårddisk kunna vara något?
 
Väntar fortfarande på en mannick som är på minst 40Gb, FireWire, inte behöver adapter för CF-kort och som kan hantera Nikons RAW-filer.
 
roinek skrev:
Hej

Jag har en 20GB Digital Wallet, köpt på Scaninavian.

Den är mycket enkel och lätt att hantera.

Man har en PCMCIA adapter till det minneskort han har (jag har CF).

1. Slå på den
2. Sätt i kortet
3. Tryck på en knapp, hela CF kortet kopieras då i en ny katalog.

När man kommer hem
Sätt i USB sladden, den blir en disk i din dator, släpa över innehållet i katalogen till datorn.


Den har sedan menyer för att radera kataloger, det blir ju en ny för varje tankning, och är man, som jag, lite rädd om bilderna gör man nog ett par kopior per dag/vecka då man reser.

Roine

Vad kostar den ungefär ??

Mvh/Marcus
 
Hej

De säljer den inte längre vad jag kan förstå. Kostade ca 6000:- tror jag.

Jag är nöjd, men den har en egenhet att käka batterier, så är man ute och reser i skogen är det inget.

Roine
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.