Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax K200D vs. Nikon D70

Produkter
(logga in för att koppla)
Med den budgeten får du nog hålla dig till ett begagnad Pentaxhus, som passar till din pappas objektiv (vilka det nu är??) Börja där och lär dig ta de bilder den kameran och du är kapabla till och då tror jag inte att begränsningen sitter i huset utan hos den som håller i det (som vanligt). -Det finns inga kameror som gör dig till en bättre fotograf däremot finns det fotografer som gör kamran bättre.

Men den kostar ju 8.000 som billigast begagnad.. Min budget ligger på 3.000-4.000 kr.

Men Jonatan..

Du har nu haft/har två topics om köpa en kamera. Fått massor med svar utav många välmenande här på fotosidan...Och sedan låtit tiden gå . För sedan igen komma med igen ny tänkbar kandidat...Och samma visa om igen..

Jag vet du är ung.. Men börja nu med att läsa om igen alla svar du redan fått i båda dina frågetopics om kameraköp... Och försök sedan fokusera på att verkligen köpa en kamera i stället för bara fråga om och om igen i stort samma sak... Du kan nog inte på ett forum få mer svar eller hjälp med tips än du redan fått..

Så läs om dina topic igen är tipset....Du kommer nog inte längre ändå nu med ytterligare en ny kandidat att börja fråga runt om.. För även den kommer gå i graven och sluta säljas innan du bestämmt dig..

Såvida nu målet är att köpa en kamera vill säga....

Jag för min del anser fortfarande du bör köpa en kompetent långzoom att börja med där du får en bred zoomförmåga i "allt i ett kit"... Och dagens långzoomkompakter är inga dåliga kameror... Dom kan ta finfina bilder. Samt dom kan du lära dig massor av grunder med för sedan framöver då du har mer ekonomi samt läst in dig mer på Systemkameror kunna gå över till sådana system med den dyrare väg det innebär objektivmässigt för få den bredd man behöver för olika fotande.....

jaja.. Tipset är i alla fall. Läs om alla svar du redan har och fokusera dig mer på att verkligen handla nått.. Köp sedan något... Och börja fota i stället samt starta få praktiska fotofrågor i stället.. Då kommer du garanterat längre än du gör just nu med bara massa texter på ett forum...

Mvh
Tobbe... Som enbart menar 100% väl med detta inlägg.... Så tro inget annat Jonatatan...

Men efter som det verkar som att Pentax K200D är slut överallt, går det bra att köpa en Pentax K-m istället? Är den bra? Kan jag använda min pappas gamla objektiv som han hade till sin Pentax P30 med en K-m?

Jonatan, har du tillgång till en OnOff butik?
Jag var in idag och skulle kolla runt lite när jag såg att de hade en K200D i kameramontern, blev lite förvånad då den inte finns på deras hemsida längre.

Det visade sig att det var sista exet i butiken och den var nedsatt till 4999:- Det fanns några ex till runtom i landet enligt försäljaren, så hade det inte funnits en här så hade de tagit hem en åt mig.

Nu köpte jag detta ex med ett 8Gb minneskort och jag fick en Lowepro slingshotväska (100AW) på köpet, det gick på 5350:-

Så passa på om du kan :)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto