** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax FF officiell!

Produkter
(logga in för att koppla)
Vilket bra pris på kamerahuset, 8000:- lägre en Nikon D810! Dessutom proffsigt byggd, kanske blir en sån här till julklapp, jag tror kompisen kommer köpa den till sommaren.

Verkar mycket lovande. Något som fångade mitt intresse var bildstabiliseringens förmåga att flytta sensorn så varje enskild pixel får utnyttja RGB på färgfiltret. Borde rent teoretiskt innebära att det blir en väldigt färgsäker kamera - utöver de uppenbara fördelarna med inbyggd stabilisering.

Skall bli intressant att följa...

Ser intressant ut, dyker det inte upp några otrevliga överraskningar vad det gäller bildkvalitet så blir det nog till att ta fram plånboken. Men först inväntar vi (jag) lite seriösa tester.

Får säga att jag har ingen koll alls på Pentax. :)

Den här kameran verkar generellt ha fått ett mycket positivt mottagande, hur kommer det sig?

Får säga att jag har ingen koll alls på Pentax. :)

Den här kameran verkar generellt ha fått ett mycket positivt mottagande, hur kommer det sig?
Dels för att den tycks vara rätt bra (med reservation för att ingen har hunnit testa den ordentligt än) och billig jämfört med de närmaste konkurrenterna.
Dels för att pentaxianerna är överlyckliga för att det äntligen finns en digital småbilds-Pentax.

Är ruskigt sugen på den här, hade intalat mig att jag inte skulle köpa en sån här... ;)
Det enda som håller tillbaka mig är min DA 15 Ltd

Läs specen, kolla priset.

Jo det ser bra ut förutom antal bilder /sekund som kunde vara bättre samt att man ju inte vet hur bra AF är, antalet AF punkter är ju inte rekordhögt

en annan tanke, Pentax har ju en mellanformatskamera oxå, 645 heter den väl?

kan man säga att deras mellanformatskamera har banat väg för denna första fullformatare?

vilka hus skulle ni jämföra denna med hos Canon o Nikon?

Någonstans mellan 5D SR och 5D mk III ?

Om det stämmer så håller jag med om att priset är bra satt

Får man säga att Pentax är något av ett "entusiasm märke" ?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar