Advertisement

Annons

Detaljer om nya kameran läckta! Kameran kan förbokas redan nu! (Officiell tråd)

Produkter
(logga in för att koppla)
Det där blir inte riktigt bra i fotboll. Väldigt sällan som spelarna tittar på oss fotografer.
Jag som precis hade tänkt förboka.
Nu får jag tänka om.
Apropå fotboll så finns flera specialfunktioner inbyggda. Du hittar dem under menyfliken Sport>Bollsporter>Fotboll, eller så använder du röststyrningen helt enkelt.

Kamerans bildanalys identifierar själv ett flertal viktiga moment, bland annat offside, hands, tröjdragningar och fula gester, och triggar själv slutaren i dessa ögonblick. Den har förstås också IVAR (senaste generationen av VAR) implementerad. I matcher där ansiktsigenkänningen identifierar Neymar går videoläget automatiskt över till ultraslowmotion och ett räkneverk startar i bildens övre högra hörn, så att antalet rullningar noggrant kan mätas.

Ja just det, en grej till:
Självklart kan man programmera fotbollsfunktionerna så att regelbrott från det egna favoritlaget ignoreras. ;)
 
Senast ändrad:
Det verkar vara en väldigt konfigurerbar tingest. Hur är navigeringen i menyerna?
Röststyrning funkar inte riktigt när man sitter i gömsle och ska skjuta vilt.
 
Det verkar vara en väldigt konfigurerbar tingest. Hur är navigeringen i menyerna?
Röststyrning funkar inte riktigt när man sitter i gömsle och ska skjuta vilt.
Röststyrning är måhända missvisande, för ljudet behövs egentligen inte. Den bakåtriktade IR-videokameran läser enkelt på läpparna om man bara är noggrann med artikulationen. Det finns i nuläget stöd för alla språk utom xhosa och älvdalska.
 
Apropå fotboll så finns flera specialfunktioner inbyggda. Du hittar dem under menyfliken Sport>Bollsporter>Fotboll, eller så använder du röststyrningen helt enkelt.

Kamerans bildanalys identifierar själv ett flertal viktiga moment, bland annat offside, hands, tröjdragningar och fula gester, och triggar själv slutaren i dessa ögonblick. Den har förstås också IVAR (senaste generationen av VAR) implementerad. I matcher där ansiktsigenkänningen identifierar Neymar går videoläget automatiskt över till ultraslowmotion och ett räkneverk startar i bildens övre högra hörn, så att antalet rullningar noggrant kan mätas.

Ja just det, en grej till:
Självklart kan man programmera fotbollsfunktionerna så att regelbrott från det egna favoritlaget ignoreras. ;)
Filmar kameran automatiskt när fotbollsspelarna gör det?
 
Nu blir det lite OT i denna tråden som lyckats undvika det än så länge, men på tal om Neymar så har dom anpassat fotbollsskolorna här efter senaste VM:et.


För att leda tråden tillbaka lite, vem skulle kameran ha filmat i detta fallet?

stackaren i blått ser ju helt kränkt ut *L*
 
Nu blir det lite OT i denna tråden som lyckats undvika det än så länge, men på tal om Neymar så har dom anpassat fotbollsskolorna här efter senaste VM:et.


För att leda tråden tillbaka lite, vem skulle kameran ha filmat i detta fallet?
Lärde mig i en annan tråd att fotografen som filmar är en filmare. Så möjligen att kameran hade filmat fotografen helt enkelt. En utökning av FFF. Fokusera Filmande Fotograf Före Fjolliga Fotbollsspelare

Eller att det är inställningsbart unden den Finurliga FavoritFliken i Frukostmenyn
 
Senast ändrad:
Jag råkade ta fel dörr till kontoret i morse och hamnade i morgonfikat på lokaltidningen. Där satt ett gäng journalister/fotografer och livligt diskuterade denna nya tingest.
Tydligen finns ett särskilt Commercial-läge på kameran. Att istället för att fånga tusen- och miljontals bilder som aldrig kommer till användning tar den bara bilder som går direkt till försäljning.
För att detta ska fungera nyttjar den Starkink för uppkoppling och genom tillverkarens egen affärstjänst vet kameran vad som just nu efterfrågas i världen. Vad folk söker efter på Google. Vad tidningarna har i pipe för pressläggning. Vilka agendor som ligger för världens regeringar etc.

Träffbilden ska tydligen hittills ligga på 80%, men innan full launch räknar man ha nått 96%. Alltså att 96% av alla bilder du tar går direkt till försäljning.
Tyvärr tar tillverkaren 80% av intäkten från försäljningen.
 
Det verkar vara en gammal funktion, såg filmen Tårtgeneralen tidigare i år och lokaltidningsfotografen där verkade redan ha den funktionen och behövde alltid enbart ta en bild.
 
Som default sätts alltid fokus på det öga som tittar rakt mot kameran. Alla ögon som tittar i andra riktningar ignoreras.
Jag har hört att detta kommer väl till pass för att sätta fokus på stjärnor, vilket verkar vara ett stort bryderi i en annan tråd.


Med följande IBIS får man också automatisk star trail tracking. (Åtminstone under 30 min exponering. Sedan slår IBIS i kanten).
 
Jag står som nummer 8 i kön på Scandinaviancyber, de som alltid lägger med ett paket Durex i paketen.
Jajamensan, det är Durex-överraskningen som gör paketöppnandet till en fest! Man vet ju aldrig vilken färg man får. Det är ett starkt argument för att handla hos Scandinaviancyber! 😂
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.