ulso
Aktiv medlem
J0£L skrev
tar jag 4 bilder, varav jag sen hör ett ursäkta, bakom mig. Då kommer hon fram och frågar varför jag fotograferade henne.
I samma veva kommer två civilklädda poliser och ber mig följa med några meter bort så vi inte står mitt på gångbanan.
Kvinnan säger att hon ofta blivit fotograferad och polisen frågar om hon vill göra någon anmälan, vilket hon inte vill utan hon vill bara att jag ska ta bort bilderna från minneskortet.
Som du beskriver händelsen så var det kvinnan som frågade dig varför du fotograferade henne, och det verkar som om hon inte ville bli fotograferad. Hade du raderat bilderna om hon bad om det?I samma veva kommer två civilklädda poliser och ber mig följa med några meter bort så vi inte står mitt på gångbanan.
Kvinnan säger att hon ofta blivit fotograferad och polisen frågar om hon vill göra någon anmälan, vilket hon inte vill utan hon vill bara att jag ska ta bort bilderna från minneskortet.
Visa hänsyn mot människor som ej vill bli fotograferade är ett bar sätt för förståelse för sitt fotograferande på gator.