Sten-Åke Sändh skrev:
Instämmer den var riktigt fin. Ofta tycker jag tidiga "testbilder" inte alltid gör kameran (vilken det än vara må) rättvisa. Kommer ihåg de första bilder som presenterades på FS när A100 kom och de var riktigt dåliga en del. En del av de bilder jag sett från A700 hittills har heller inte varit speciellt bra (inte speciellt skarpa och heller inte speciellt bra exponerade). Det kanske inte är så konstigt då de ofta varit tagna vid nåt lanseringsevent. Påfallande många tycker jag faktiskt sett överexponerade ut men alla har ju sina egna preferenser. Tycker ofta att det är i vältagna macrobilder som man verkligen kan se vad det går att uppnå med ett system och såna tas kanske inte på lanseringevent.
Sen kan det ju faktiskt vara nåt så pass trivialt att man misslyckats med (eller avstått helt) från att preparera bilderna för webbvisning. Bilderna direkt ur en DSLR är ju inte sällan sämre än de man kan få direkt ur en bra kompaktkamera. Det är väl egentligen frågan om man överhuvudtaget kan dra några slutsatser utifrån de tidiga bilder som nu lanserats och göra absoluta jämförelser med andra kameror vilka de än nu är.