Annons

<Officiell A700-tråd> SONY A700 lanserad!

Produkter
(logga in för att koppla)
Betyder inte det bara att vi i Europa slipper kinesiska, koreanska och japanska och att asiaterna slipper magyar, suomeksi och srpska.

Verkar ganska rimligt med en återgång till hur det var på "the good old Minolta days"; Alpha i Asien, Dynax i Europa och Maxxum i Amerika. Alternativet är ju att bara ha en och samma kamera, med en drös språk, vilket driver upp priset.
 
tannler skrev:
Betyder inte det bara att vi i Europa slipper kinesiska, koreanska och japanska och att asiaterna slipper magyar, suomeksi och srpska.

Verkar ganska rimligt med en återgång till hur det var på "the good old Minolta days"; Alpha i Asien, Dynax i Europa och Maxxum i Amerika. Alternativet är ju att bara ha en och samma kamera, med en drös språk, vilket driver upp priset.

Eeeeeee - borde det inte vara enklare/billigare att tillverka en enda modell för alla marknader där man själv kan välja språk. Har svårt att se att det skulle vara billigare med tre olika modeller för olika marknader. Språkanpassning tar mest minne i anspråk och minne är billigt idag.
 
Iiiiiiiiiiiii - inte en till !

Du ger ju själv svaret - "minne är billigt"! För tillverkarkare finns det bara två nivåer - gratis, resp. kostar. Det Du kan köpa för en hundring kanske kostar en tillverkare en tia i inköp. Tillverkar han 2 milj enheter, är besparingen raskt värd 20 milj. Räkna om det till marginal och fundera över hur mycket mer han måste sälja för att tjäna ytterligare 20 miljoner - betydligt mer 20 miljoner, kan jag avslöja utan att avslöja rikets hemligheter.
 
Öööööööööööööö

Det kostar nog fasen så mycket mer att köra 3 olika namn på t ex hus, manualer, reklam m m.

M V H Peter
 
tannler skrev:
Iiiiiiiiiiiii - inte en till !

Du ger ju själv svaret - "minne är billigt"! För tillverkarkare finns det bara två nivåer - gratis, resp. kostar. Det Du kan köpa för en hundring kanske kostar en tillverkare en tia i inköp. Tillverkar han 2 milj enheter, är besparingen raskt värd 20 milj. Räkna om det till marginal och fundera över hur mycket mer han måste sälja för att tjäna ytterligare 20 miljoner - betydligt mer 20 miljoner, kan jag avslöja utan att avslöja rikets hemligheter.

Nu hann visserligen en annan före men olika hus för olika marknader är alltså gratis, att göra tre olika uppgraderingar programmässigt när man byter firmware är alltså gratis, att ligga med osålda kameror i lager för USA marknaden samtidigt som man inte har kameror att sälja i Europa är alltså gratis.

Så för att övertyga mig får du nog lov att avslöja rikets hemlighet.

Vad heter Nikons respektive Canons olika modellserier för olika marknader för de måste väl också ha insett att det är billigare.
 
Zebulah skrev:
Nu hann visserligen en annan före men olika hus för olika marknader är alltså gratis, att göra tre olika uppgraderingar programmässigt när man byter firmware är alltså gratis, att ligga med osålda kameror i lager för USA marknaden samtidigt som man inte har kameror att sälja i Europa är alltså gratis.

Så för att övertyga mig får du nog lov att avslöja rikets hemlighet.

Vad heter Nikons respektive Canons olika modellserier för olika marknader för de måste väl också ha insett att det är billigare.

EOS 300D hette EOS Digital Rebel i Nordamerika och EOS Kiss Digital i Japan
 
Dom var väl likadana? Svenska finns väl i allihop? 350D/400D heter ju rebel XTi och XTii eller något sånt. Men 10/20/30/40/5 och 1D heter ju samma över hela världen.. vad dras det för slutsatser om det?
 
Officiell A700-tråd

Slutsattttttser, vaaa?
Olika sätt, att marknadsföra sina verktyg!
Olika språk?
Gör kamerorna enklare att använda, kör med symboler istället!
Dessa tekniker ...
 
Patrik Palombo skrev:
Dom var väl likadana? Svenska finns väl i allihop? 350D/400D heter ju rebel XTi och XTii eller något sånt. Men 10/20/30/40/5 och 1D heter ju samma över hela världen.. vad dras det för slutsatser om det?

Slutsatsen är att de billigare kamerorna är mycket mer känsliga för vad de heter eftersom kunderna inte är lika kunniga. Därför väljer kunderna faktiskt en hel del efter namnet. Samma namn slår inte lika över hela världen, i en del länder kan faktiskt namnet tom väcka anstöt. Ett typexempel är Fiat "fitta". Det namnet hade knappast slagit i sverige...
Folk som köper dyrare prylar vet oftare vad de vill ha och ser förbi namnet.
 
Då tycker jag "Rebel" låter mer oroväckande än 400D, men vad vet jag. Men handlar de om affärerna så förstår ja. Men tycker inte att Sony ska döpa om något nu iallafall
 
Speedy skrev:
Jag var och klämde lite på den idag och den har svenska menyer.
Vad bra, då kanske det blir ett alternativ. Hade tänkt mig en Canon 40D först men sen började jag kika lite på denna och gillar den faktiskt trots jag inte sett den ännu.
Vad ligger priset på ?
 
Officiell A700-tråd> SONY A700 lanserad!

"Jag var och klämde lite på den idag och den har svenska menyer."

Hur kan man hinna klämma på A700:an, redan innan lanseringen, när arbetet för de flesta tar hela dagen i anspråk?
Alla har inte semester eller lunchar på Svenska Sony, just nu när A700:an dyker upp, ha-ha!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.