ANNONS
Annons

<Officiell A700-tråd> SONY A700 lanserad!

Produkter
(logga in för att koppla)
Du menar alltså att det syns en märkbar skillnad....i vilket iso-tal pratar vi då?
Jag använder A900, men jag tror att det blev bättre över hela skalan.

Varför är du så tveksam till att uppgradera? Jag har inte hört om någon som önskat gå tillbaks till version 1.

Blir det fler märkbara skillnader på kameran förutom iso?
Fler alternativ för bracket-exponering t.ex.

När jag kollar i sökaren på min A700 ser jag ett litet "ludd" strax under centrum i sökarbilden. Det syns extra tydligt när man bländar ner. Dammet syns inte på den färdiga bilden men jag vill gärna ha bort det. Har kört den inbyggda rengöringen men det hjälper inte. Var ligger dammet och hur gör jag?

Om ser det tydligt, dvs dammet ser skarpt ut i sökaren sitter sannolikt på mattskivan, den som sitter ovanför spegeln. Inget som hamnar på bilden men kan vara väl så irriterande.

Vågar inte svara på det!

Jag tog med en fin pensel en gång på min gamla analoga men risken är att penseln släpper ifrån sig mer damm om den inte är ren.

Man kanske kan försöka "fiska" upp det försiktigt med en tops eller blåsa försiktigt med nån liten bälg?

Vågar inte svara på det!

Jag tog med en fin pensel en gång på min gamla analoga men risken är att penseln släpper ifrån sig mer damm om den inte är ren.

Man kanske kan försöka "fiska" upp det försiktigt med en tops eller blåsa försiktigt med nån liten bälg?

ok...ligger lågt får kanske fler svar. Det är ju ingen katastrof :eek:)

Vågar inte svara på det!

Jag löste det själv...med hjälp av Biltemas miniatyrmunstycke till dammsugaren. Det blev faktiskt riktigt bra. Nog betydligt bättre än att försöka blåsa bort det,,,risken är väl bara att man flyttar eländet :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar