Annons

<Officiell A700-tråd> SONY A700 lanserad!

Produkter
(logga in för att koppla)
Johan_Hackman skrev:
Du råkar inte veta om det finns några siffror på detta att tillgå?

Johan

Jo de finns ute, men på vilket site kommer jag inte ihåg ... :) kolla de vanliga stora så hittar du.

A700 är inte lika snabb som D300 men tillräcklgit låg delay för att de ska vara bra, inte påverka.
 
vertikalgrepp?

Kommer vertikalgreppet till a700 passa a100? det vore smaskigt om man kunde få ett vertikalgrepp till sin åldriga a100, eller är det så att det finns vertikal/batterigrepp till a100 men att det är jag som inte kan hitta det?
 
Re: vertikalgrepp?

IgoHugo skrev:
Kommer vertikalgreppet till a700 passa a100? det vore smaskigt om man kunde få ett vertikalgrepp till sin åldriga a100, eller är det så att det finns vertikal/batterigrepp till a100 men att det är jag som inte kan hitta det?

nej , passar ej, men det kommer passa till A900 :)

kika på ett dicain på tex ebay för vertikalgrepp till A100.
 
Bilderna ser bra ut, gillar att de har ett öga med också, något som jag ofta saknar i David Kilpatricks testbilder, vore ännu trevligare med människoöga.
 
ondjultomte skrev:
Snarare läskigt nära med tanke på att 5D är FF.

Denna gillade jag:

http://a700club.com/bbs/zboard.php?...&sc=on&&select_arrange=headnum&desc=asc&no=18

Instämmer den var riktigt fin. Ofta tycker jag tidiga "testbilder" inte alltid gör kameran (vilken det än vara må) rättvisa. Kommer ihåg de första bilder som presenterades på FS när A100 kom och de var riktigt dåliga en del. En del av de bilder jag sett från A700 hittills har heller inte varit speciellt bra (inte speciellt skarpa och heller inte speciellt bra exponerade). Det kanske inte är så konstigt då de ofta varit tagna vid nåt lanseringsevent (av nån som i värsta fall fått för mycket champagne). Påfallande många tycker jag faktiskt sett överexponerade ut (men alla har ju sina egna preferenser). Tycker ofta att det är i vältagna macrobilder som man verkligen kan se vad det går att uppnå med ett system och såna tas kanske inte på lanseringevent.

Sen kan det ju faktiskt vara nåt så pass trivialt att man misslyckats med (eller avstått helt) från att preparera bilderna för webbvisning. Bilderna direkt ur en DSLR är också inte sällan sämre än de man kan få direkt ur en bra kompaktkamera. Det är väl egentligen frågan om man överhuvudtaget kan dra några slutsatser utifrån de tidiga bilder som nu lanserats och göra absoluta jämförelser med andra kameror vilka de än nu är.
 
Senast ändrad:
Sten-Åke Sändh skrev:
Instämmer den var riktigt fin. Ofta tycker jag tidiga "testbilder" inte alltid gör kameran (vilken det än vara må) rättvisa. Kommer ihåg de första bilder som presenterades på FS när A100 kom och de var riktigt dåliga en del. En del av de bilder jag sett från A700 hittills har heller inte varit speciellt bra (inte speciellt skarpa och heller inte speciellt bra exponerade). Det kanske inte är så konstigt då de ofta varit tagna vid nåt lanseringsevent. Påfallande många tycker jag faktiskt sett överexponerade ut men alla har ju sina egna preferenser. Tycker ofta att det är i vältagna macrobilder som man verkligen kan se vad det går att uppnå med ett system och såna tas kanske inte på lanseringevent.

Sen kan det ju faktiskt vara nåt så pass trivialt att man misslyckats med (eller avstått helt) från att preparera bilderna för webbvisning. Bilderna direkt ur en DSLR är ju inte sällan sämre än de man kan få direkt ur en bra kompaktkamera. Det är väl egentligen frågan om man överhuvudtaget kan dra några slutsatser utifrån de tidiga bilder som nu lanserats och göra absoluta jämförelser med andra kameror vilka de än nu är.

Och detta är jpegbilder från en preproduktion kamera.

och dessa jpeg bilder är inte så bra.Det finns ju faktiskt en anledning till att SONY inte har tillåtet publicering av A700 bilder ännu ... De bilder som finns ute har "läckt" ut ändå.

Se detta test på raw bilder fårn A700 vs jpeg.
http://photoclubalpha.com/2007/09/15/alpha-700-acr-42-quality-revealed/

Så med tanke på det har A700 stor potential
 
Re: 14.500 SEK för Sony A700-hus enl. sonystyle.se

FlyerOne skrev:
www.sonystyle.se finns nu priser på Sony A700.

14.500 A700-hus
15.000 A700 + 18-70/3,5-5,6
18.500 A700 + 16-105/3,5-5,6

SEK inkl. moms.


En trevlig "Guided tour" för A700:an finns här:

http://www.photo-i.co.uk/News/Sep07/sony a700 video.html

Hmm, som vanligt otroligt mycket dyrare än i USA. Har sett uppgifter på bl a dyxum.com att priset där skall ligga runt $1400 för huset, dvs 9500:-. Inte ens högre moms kan förklara en så stor skillnad. Trist...
 
Re: Re: 14.500 SEK för Sony A700-hus enl. sonystyle.se

Pyl skrev:
Hmm, som vanligt otroligt mycket dyrare än i USA. Har sett uppgifter på bl a dyxum.com att priset där skall ligga runt $1400 för huset, dvs 9500:-. Inte ens högre moms kan förklara en så stor skillnad. Trist...

Om dollarkursen går upp från 6.7 till 7.7 så blir det samma pris (räknat med tull och moms)

/Andreas
 
Nja - de flesta ekonomer, i USA och här hemma, spår snarare ett ytterligare fall, kanske ner mot USD1 = SEK6, beroende på hur hård inbromsningen i den överhettade amerikanska ekonomin blir.
 
Hos...

Sonystyle är alltid prylarna dyrare än övriga handlare! Cyberphoto tar e.x 6495:- för en A 100
medans Sonystyle tar 7299:-
Kjellsn
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.