Annons

<Officiell A700-tråd> SONY A700 lanserad!

Produkter
(logga in för att koppla)
Cyberhoto är från Norrland :)

Cyberhoto är betydligt närmare mig vilket gör att jag (oftast) får paketen från en dag till den andra.

Utom nu när mitt sista paket tog genvägen över Ånge och är det någonstans där mina paket brukar bli liggande en dag ellet två extra så är det i den orten *suck*

Tittar man på kartan så åker mitt paket nästan 25 mil söderut innan det vänder om och sen åker 60 mil norrut.
 
Senast ändrad:
ondjultomte skrev:
Va har du missat? :)

SONY center här i sthlm kommer visa upp A700 nu på fredag. Det kommer en bunt personer från dyxum mm dit.

Aha - såg att SONY center skulle ha visningar runt om i landet men lade inte det dirket på minnet eftersom det är "en bit" till närmaste sånt för min del :)

Hoppades att A900 skulle smygvisas någonstans *S*
 
Zebulah skrev:
Aha - såg att SONY center skulle ha visningar runt om i landet men lade inte det dirket på minnet eftersom det är "en bit" till närmaste sånt för min del :)

Hoppades att A900 skulle smygvisas någonstans *S*

heh Du får nog vänta till PMA 2008 på A900.
 
Märkligt att Scandinavianphoto ska ha så mycket för a700. Sonystyle Finland säljer den för 1399€ vilket är lite drygt 13 000 kr. Man skulle ju tro att ett "fristående" företag skulle ha ett lägre pris. Och i Tyskland har det redan siktats priser under 1300€.
 
Vem vet, det kanske kan bero på att de är först bland de svenska fotohandlarna (iaf vad jag sett) att lägga ut ett pris.
Förhoppningsvis så sjunker det då andra lägger ut sin priser.
Cyberphoto brukar ju ligga lägre, åtminstone på det som jag brukar leta efter...och just nu är det en A700 ;-)
 
Så mycket bekymmer över det höga priset på A700!
Köp en A100, nu till rövarpris, säkert snart under 6000:-!
Den går oxå att fotografera med, tror jag, iaf, var det möjligt när den lanserades för inte så länge sedan ....
Om 1,5 år, byt till en A700, då även till rövarpris!
Smarta fotografer/affärsmän ligger alltid något efter i modelutbudet, de vet att bilden är viktigast, - inte den senaste kameran.
 
Cyberphoto

Sony DSLR-A700 + AF 16-105/3,5-5,6 Nyhet! 17995 kr
Sony DSLR-A700 + AF 18-70/3,5-5,6 Nyhet! 14495 kr
Sony DSLR-A700 + Carl Zeiss 16-80/3,5-4,5 Nyhet! 19995 kr
Sony DSLR-A700 kamerahus Nyhet! 13900 kr
 
larsborg skrev:
Så mycket bekymmer över det höga priset på A700!
Köp en A100, nu till rövarpris, säkert snart under 6000:-!
Den går oxå att fotografera med, tror jag, iaf, var det möjligt när den lanserades för inte så länge sedan ....
Om 1,5 år, byt till en A700, då även till rövarpris!
Smarta fotografer/affärsmän ligger alltid något efter i modelutbudet, de vet att bilden är viktigast, - inte den senaste kameran.

Sant!

Men har man en dotter som jagar min gamla Dynax5D så får det bli den nya A700.
Jag måste ju trots allt hålla ett visst försprång ;-)
 
larsborg skrev:
Så mycket bekymmer över det höga priset på A700!
Köp en A100, nu till rövarpris, säkert snart under 6000:-!
Den går oxå att fotografera med, tror jag, iaf, var det möjligt när den lanserades för inte så länge sedan ....
Om 1,5 år, byt till en A700, då även till rövarpris!
Smarta fotografer/affärsmän ligger alltid något efter i modelutbudet, de vet att bilden är viktigast, - inte den senaste kameran.

Hej! Ja du har rätt i att man ska vänta! Om 1-1½ år så är den nog nere under 10,000:-
kjellsn
 
Re: Re: <Officiell A700-tråd> SONY A700 lanserad!

KjellSn skrev:
Hej! Ja du har rätt i att man ska vänta! Om 1-1½ år så är den nog nere under 10,000:-
kjellsn

Problemet är att jag har en köpare på min D5D mu och han är knappast beredd att vänta 1,5 år.
 
Det är klart man ska vänta på att priset ska gå ner om man tycker att det är det viktigaste. Själv köpte jag en A100 i juni och har redan beställt en a700 bara av den orsaken att jag inte är nöjd med min A100. Beroende på vilket sätt man fotograferar är säkert a100 en bra kameran men den uppfyller inte de krav jag har på långa vägar och därför hoppas jag verkligen på a700. Och när det gäller själva priset tycker jag inte att ca 14000 kr är för dyrt med tanke på vad man får. Däremot tycker jag att fluktuationerna i priset är lite märkliga. Ok Sverige har 25% moms mot Finlands 22% men det förklarar inte hela skillnaden. Det är också intressant att Sonystyle Sverige har ett pris på a700 på 14500kr dvs 1500 kr mer än vad Sonystyle Finland begär. Det skulle jag jättegärna vilja höra en förklaring på.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.