Annons

Nya regler för uppladdning och bildkritik

Produkter
(logga in för att koppla)
Cygni skrev:
Tråkig ton det är på detta forum! Tror jag struntar i att förlänga mitt medlemskap. Jag vill inte umgås med folk som slänger skit på varandra.

Det är inte bara denna tråd det gäller. Jag undviker för det mesta att ge mig in i en diskusion på detta forum på grund av den dåliga ton som är.

SKÄRP ER!

Det är egentligen inte annorlunda från något annat forum och det är mer eller mindre naturligt.
Om någon står för något dem tycker så är dem beredda att försvara det och/eller påverka.

Lite av nöjet med forum också att diskutioner kan bli livliga, visserligen ska det inte gå till överdrift men det tycker jag inte denna tråden har gjort heller.

Mvh

Rasmus
 
Nu har jag bara läst de första sex sidorna, ber om ursäkt för eventuell upprepning.

En sak som inte förändras (så lätt) är att bra bilder alltid får många kommentarer, mindre bra bilder får färre kommentarer. Oavsett hur stort bildfödet är.
 
Ja och det är ju det som är trist. Oftast är det ju de sämre bilderna som behöver mer kritik.

Mvh

Rasmus
 
mill skrev:
Ja precis, men tyvärr är det tvärtom.
Måste nog hålla med dej. Det kommenterande som fortfarnade förekommer här på FS bygger till stor del på olika "kompisgäng" som kommenterar varandras bilder och har ofta väldigt lite med bildkvalitete att göra. Då jag tycker att FS förändrats från att varit in site för fotointresserade till att vara någon sorts lunarstorm har jag tagit konsekvenserna av detta genom att inte uppgradera mitt medlemskap och tagit bort mina bilder härifrån.
 
samtidigt, väljer man att kommentera andras bilder så får man förhoppningsvis lite kommentarer själv med.
Tyvärr för min del så har jag väl en kommentar-differens på 26 eller nåt, verkar som att vissa bara vill ha men inte ge
 
Johank82 skrev:
samtidigt, väljer man att kommentera andras bilder så får man förhoppningsvis lite kommentarer själv med.
Tyvärr för min del så har jag väl en kommentar-differens på 26 eller nåt, verkar som att vissa bara vill ha men inte ge

Min kommentarsdifferens är +450... :)
 
Har bara +70 så ligger lite i lä :p

Det är möjligt kommentarerna bygger på kompisgäng, vet faktiskt inte. Jag har fått kanske sammanlagt 3 kommentarer från folk jag känner, resterande 90 är från folk jag aldrig haft att göra med innan. Att kommentera mycket hjälper nog...

Men som jag sade innan, och uppenbarligen flera andra har märkt, är det oftast endast de bra bilderna som får kommentarer. Det behövs fler som vågar ge kritik (efter vilken pol bilden ligger i givetvis). Jag tror ett stort problem är att folk inte vet hur man ger kritik och är rädda för att såra fotografen.

Ligger bilden i en kritikpol så vill fotografen ha kritik. Sen finns det en del bilder man bara måste ge en massa beröm på som står ut från mängden.

Mvh

Rasmus
 
Tack för att ni lyssnar

Det verkar som om kommentarena syns direkt nu igen. Bra tycker jag, och tackar så mycket för att ni lyssnar.

Det måste vara jobbigt ibland med alla dessa synpunkter!
 
mill skrev:
Nu har jag bara läst de första sex sidorna, ber om ursäkt för eventuell upprepning.

En sak som inte förändras (så lätt) är att bra bilder alltid får många kommentarer, mindre bra bilder får färre kommentarer. Oavsett hur stort bildfödet är.

Så sant, Jag brukar försöka kommentera på de bilder som inte har fått någon kommentarer, men när jag ser en bild som jag tycker är lite sämre kan det ibland vara svårt att ge en hjälpande kommentar om man inte själv vet hur man rättar till felet. Merparten av medlemmarna på fotosidan är ju amatörer som jag antar jag.
 
Alltså snacka om bli lurad.
Jag har fått nån nyhet att skulle bli ändring på medlemskapet.
Att pröjsa in 500:- på sidan för att få lägga ut fler bilder som ville ,max antal 5st var som ville.
Sen åker på semester och läser denna nyhet som får mig bli förbannad efter som känner mig lurad.

Att får lägga in 800 bilder här kvittar när jag har 1GB på min server som jag kan fylla med bilder.

Jag tycker jag blivit lurad. Även dem andra som tycker detta borde få pengar tillbaka. För jag köpte inte nyvarande tjänst.
 
Rätt borde vara att de som betalt in innan de ändrade reglerna, borde få köra kvar på de gamla reglerna tills medlemsskapet tar slut.

Mitt silver-medlemsskap gick faktiskt ut idag, men jag avvaktar med att förnya lite.
 
mill skrev:
Rätt borde vara att de som betalt in innan de ändrade reglerna, borde få köra kvar på de gamla reglerna tills medlemsskapet tar slut.

Mitt silver-medlemsskap gick faktiskt ut idag, men jag avvaktar med att förnya lite.

Visserligen har fotosidan förändrats, men du måste ju ändå tänka att förändringen är ju gjord i positiv anda. Om du som förrut kunde dunka upp en massa bilder per vecka för kritik, så hade dina bilder drunknat. Nu tar det längre tid innan du kan lägga upp alla dina bilder för kritik, men förhoppningsvis kommer du få fler kommentarer/tittningar.

/ Marcus
 
71Hasse skrev:
mm pröjsad 500 innan dem ändra. Visste inte att dem skulle ändra!!
Pengarna tillbaka tack.

Hmm. Under tiden jag har haft barn, har barnbidraget ändrats (visserligen till det bättre), men menar du då att jag kan kräva ha samma barnbidrag som jag hade när barnen föddes?

Jag skaffade ju faktiskt barn på grund av vissa förutsättningar (kan man ju säga).

/ Marcus
 
71Hasse skrev:
Att pröjsa in 500:- på sidan för att få lägga ut fler bilder som ville ,max antal 5st var som ville.
Jag tror du missförstår - det är bara bildkritikpoolerna denna ändrade regel gäller. Där kunde du tidigare lägga in 7 bilder i veckan, och nu är det alltså 2 bilder i veckan - förvisso en förändring, men som vi kompenserade rejält med ökat antal bilder i egna album. I dina album (som alla kan se) kan du ösa in alla 800 st på en dag om du så vill.

Guldmedlemskap har aldrig givit någon annan uppladdnings- eller kritikspoolsregel än bronsmedlemskap, så du hade inte behövt betala in 500 kr -- om du nu inte velat ha de övriga funktionera i Guld.

Känner någon sig lurad och vill häva sitt köp så hör av er till redaktionen.
 
Utvikningar från ämnent???

Brummelisa skrev:
Säg det till alla pappor som står vid hockey-rinken och skriker på sina barn och hoppas de ska bli nästa Foppa. haha

/ Marcus

Tillbaka till ämnet mina herrar.
Glädjen och frustrationerna med barnuppfostran kan ni väll diskutera på ett eget forum? :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.