Jag har hela mitt liv handlat i samma butik i uppsala, men blev mistänkt av en kassa-tant att vara snattare, hon frågade om jag hadde nåt privat i min ryggsäck, vilkat jag naurligtvis hadde ftersom det är min privata ryggsäck!
Så jag valde att inte visa innehållet i ryggsäcken.
Jag hadde kamera och privata(!) saker i ryggsäcken som jag inte ville visa för nån anan än mig själv och andra som jag själv valt att vara privat med.
Först vägrade hon att genomföra köpet fast jag visade mitt körkort så dom visste vem jag var om det nu skulla visa sig fattas nåt i butiken. Hon ropade på en manlig butiksanställd som kom dit och jag förklarade att nu när dom hadde min identitet så var det bara att ringa polisen om det fatatdes nåt i butiken, och att jag som livslång kund kände mig något personligt kränkt av att få min ärlighet ifrågasatt, men att om det var så att jag inte längre var välkommen i butiken snarast skulle börja handla på ICA istället.
Sen fick jag gå och varesig polisen eller butiken har hört av sig, Om jag verkligen varit misstänkt borde jag ju blivit gripen så jag tror det här bara var en en egostisk kassa-tant som hadde maktbegär.
Eftersom jag ofta har kameran med mig och ofta besöker toaletter så känns ju inte den här lagen så kul. Jobbigt om man ska behöva gömma kameran hela tiden så att inte nån tror att han/hon blivit kränkt.