Så, du vill ha en lag, där alla måste ha muntligt eller skriftligt tillstånd från föräldrar, innan man får fotografera på offentliga platser där barn/minderåriga befinner sig?
Har jag uppfatta dig rätt då (rätta mig gärna)?
Du ser, i så fall, inga komplikationer med en sådan lag?
Det verkar finnas många som hellre skriver nya inlägg än läser och försöker förstå (inte missförstå) andras inlägg.
Du har missuppfattat mig och jag ska ta mig tid att försöka förtydliga. Först ska jag nämna att oftast är mina barn inte nakna på en allmän strand utan hemma i trådgården eller nära våra filtar på en strand när de ska torkas.
Åter från min första post:
"fotografera mitt nakna barn som huvudmotiv". Det betyder att om mitt påklädda barn befinner sig där så är det inga problem. Om mitt nakna barn befinner sig där och fotografen inte går fram alternativt ser ut att använda storzoomen för att komponera fotot med mitt nakna barn som största komponent i bilden - inga problem. Om de fotograferar något i förgrunden och mitt nakna barn är i bakgrunden - inga problem.
Om de slutar när jag ber dem - inga problem.
Om de frågar och jag säger, jag tar på ett par badbrallor så får du gärna fota sedan - inga problem.
Jag vill ha en lag som kräver att fotografer inte beter sig som rövhål/pedofiler/fyll-i-eget-namn om det inte behövs för att avslöja en samhällelig orättvisa, ex.vis. politiker som tar muta etc.
Har svårt att se mitt nakna barn vid våra filtar uppfylla det kriteriet.
Om du fortfarande inte förstår vad jag menar beklagar jag det, men kommer inte att försöka förtydliga mer.