Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony A77

Produkter
(logga in för att koppla)
Mats vakna. År det inte lanseringsdatum idag? :)

hehe, försov mig i morse och har rätt hektiskt på jobbet. Har inte hunnit titta något alls eller se vad det blev. Får läsa ikapp ikväll.

Här är man på hugget ett år och sen när det händer är man inte där ;-(, men informationenn finns väl kvar. Hoppas den blev rätt ok i alla fall och inte ful, seg och med dåliga bilder och utan finesser, men får kolla det senare som sagt.

/Mats
 
Det är lite förvånande att när imaging-resource vill jämföra A77:s bildkvalité så väljer de att göra det med tre FF-hus, EOS-1Ds Mark III, Nikon D3X, Sony A850, och en mellanformatare - Pentax 645D !
Det kanske kan anses smickrande, men jag tycker det hade varit mer spännande att få den jämförd med 7D, D7000, K-5 och A580.

Hmm... lite förvirrande med två olika trådar. Lägger detta i den nya tråden också.
 
Senast ändrad:
Bra att SONY kom till insikt att om de vill ha bra ergonomi på sina kameror så ska de kopiera Canon XXD/7D/5D. +1 SONY i detta fall.

Öh, va?
Menar främre tumhjul ovanför avtryckare och vertikalt bakre och video efter massa snurr på rogramratt osv. och dessutom sluttande axlar och annat och ett menysystem och minnesfunktion som har massor i övrigt att önska jämfört med Sonys lösningar.

Nä, Sony är knappast någon Canon-rip off. Finns ett bra arv av fantastiskt bra ergonomi från A700/850/900 m.fl. som i sin tur härstammar från Minolta/KM.

Kopierat Canon XXD/7D/5D har de väl knappast gjort (som tur är).


/Mats
 
Det är lite förvånande att när imaging-resource vill jämföra A77:s bildkvalité så väljer de att göra det med tre FF-hus, EOS-1Ds Mark III, Nikon D3X, Sony A850, och en mellanformatare - Pentax 645D !
Det kanske kan anses smickrande, men jag tycker det hade varit mer spännande att få den jämförd med 7D, D7000, K-5 och A580.

Hmm... lite förvirrande med två olika trådar. Lägger detta i den nya tråden också.

Håller med fullständigt. Både om jämförelsen och förvirringen genom två trådar, är inte alldeles säker på att det senare var så listigt, men det reder säkert upp sig.

Vi får gilla läget.

Jag försöker stoppa den här och hänvisar till den adra i fortsättningen. Får se hur det går.

/Mats
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.