gors jag håller fullständigt med... det jag tycker är tragist är när man som "okunnig" går till en fack-butik och ställer ¨"enkla" frågor som de inte kan svara på.
"Vad kostar en Canon EOS30?" (I fotobutik som säljer Canon)
"EOS30... hm har jag inte hört talas om"
Personen bläddrar villt...
"EOS30... hm nej hittar inte den i våra listor, är den gammal?"
"Nja den kom för ca 2 år sedan"
"JAHA men då är den för gammal, man har slutat tillverka den!"
"Nja, det tror jag inte för varenda internetbutik och de flesta andra fotobutiker i stan säljer den."
"KRAX... öh jaha..."
Efter att personen stått i telefonkö i 20 minuter för att få bekräftat att kameran överhuvudtaget existerade hade jag tappat lusten att ställa ytterligare frågor.
Som sagt vi är alla okunniga på något, men om jag jobbade i en Fotobutik skulle jag definitivt inte säga att en produkt utgått... när jag inte ens visste den fanns.
Fram för fler korkade frågor, hur ska man annars lära sig något? Vad som är en seriös fråga för mig kan vara en korkad fråga för dig... och tvärt om.
gors skrev:
Vi är alla okunniga inom betydligt fler områden än vi behärskar. Att stöna över "korkade frågor" känns bara... korkat. Varför inte bemöta folk som söker kontakt på det sätt man helst blir bemött själv?