[/QUOTE]Men egentligen tycker jag inte att det är konstigare än första frågorna till nyblivna föräldrar.
Vad vägde han/hon? Hur lång? Har han/hon hår?[/QUOTE]Jag är inte det minsta intresserad av vad det lilla knytet har/gör/whatever. Det jag brukar fråga är hur föräldrarna känner det och mår och sånt. Det är ju trots allt föräldarna jag känner, inte ungen.
ng inlägget om när man ska fotografera kvinnliga vänner och deras klassiska kommentar "jag blir ju inte bra på kort" kommer då svarar jag oftast helt ärligt, -Ja men det är ju inte kamerans fel.
He, jag plåtade en, nu vill plötsligt resten av gänget också bli plåtade och hänger på mig om det. Den första gillade ju korten jättemycket och är inte alls rädd för att vara med på bild längre så jag måste gjort någonting rätt iaf.
(alltså, jag menar att det ju är svårt att göra snacket mer avancerat än vad man själv förstår och jag tycker det är en underlig förväntning om man inbillar sig att alla förstår det man sysslar med)
Jag klampar gladligen in på vilket område som helst, oavsett vad det är, allt från reemaljering av badkar till vad tandläkaren har för material när dom fyller. Man vet aldrig när man får nytta av sakerna, och ofta kan man knyta ihop informationen med andra saker som är vitt skilda. Men jag gillar kunskap för sig självt, men jag åtskiljer också det från plåtningen. Vem som helst kan lära sig att ta en bild med skärpa, hyperfokalen eller gyllene snittet, sen att alla bilder kan bli skittråkiga ändå är en annan femma.
Om man tycker att kommentarerna här är elaka är det definitivt inget jämfört med kommentarerna som folk som jobbar med datasupport fäller bakom ryggen på de användare som de hjälper. Inom det området kan man verkligen få vara med om det mesta har jag hört av de som jobbar med sånt *L*.
Jag kan intyga att det såklart finns historier om användarna. Men det beror på vilket gäng man jobbar i. Många användare har ju också humor, som den gången vi fick in ett ärende där det stog "jag har vattnat min dator, vad ska jag göra?". Vi skrattade rätt gott åt det, vilket också var användarens avsikt. En annan gång hade vi tagit ner en skärm som var svart för att användaren bokstavligen talat var en skitolle. Sen gick någon annan förbi och frågade om skärmen hade brunnit, då kan ni tänka er hur den ser ut. Den användaren var det nog inte bara vi som hade som hade "smeknamn" på.
På det hela taget är humor och att men delar dessa saker ofta ett sätt att lätta upp saker som man tycker andra ska dela, oavsett om det är bra eller dåliga saker. Jobbar man tillsammans behöver man trots allt ofta dela på en del bördor.