Kan du förklara var? Jag letade som en galning och det enda jag fick fram i avancerat läge var att ställa gamma och kelvin. Kan ha missat, men förklara gärna så att dom andra som har pro modellen kan hitta det.
Visst, hoppas det hjälper någon.
Starta Spyder Pro
Klicka i menyn på Spyder2PRO och välj Preferences
I popup fönstret välj Advanced Preferences
Välj Advanced User Interface
Klick, OK, OK för att stänga alla popups
Starta en ny kalibrering och välj "Change these settings", klick Next
Välj monitor typ, LCD för min del, Klick Next
Abnient Light Compensation = Off, Klick Next
Luminance Mode = Measured, Klick Next
Nu när du valde measured Luminance Mode så får du skriva in vad du vill hur svart svart ska vara och hur vit vit ska vara. White Luminance är hur ljusstark det vita på skärmen ska vara (det är det här folk har problem att hitta). Skriv in det värde du vill, 120-140 om du vill matcha med utskrifter. Skriv 0 på Black. Klick Next
Välj target Gamma och White point, 2.2 - 6500k för min del, Klick Next
Klicka i Continue with these settings, Klick Next
Fortsätt med kalibreringen som vanligt. Efter att sensorn har mätt skärmen första gången och du blir frågad om att justera så Röd Grön Blå blir lika så kan du se hur ljus skärmen är under Luminance. Du ser Target och Current. Jag försöker här ställa in både RGB och Luminance så att det blir bra. Klicka på Update för att kolla vad dina ändringar gjorde för skillnad. Upprepa tills det blir bra och klicka Continue.
Du kommer senare i kalibreringen få möjligheten att justera Luminance igen om det behövs.
Lycka till! Det fungerar både på Mac och PC
Och om du har problem att få RGB färgerna jämna när du kallibrerar så kan det bero på grafikkortet. Med mitt Matrox Pharlia behöver jag inte justera RGB på skärmen men med det kortet klarar Vista inte ens av att starta screensavern. Med mitt nya GT9600 så kan jag inte justera skärmen tillräckligt mycket för att få RGB värdena jämna, men screensavern funkar. Och folk säger att grafikkortet inte spelar någon roll...