Du har verkligen inte förstått vad problemet är, eller betydelsen av det? Det finns väl ingen -- absolut ingen -- som har något problem med att polismän "stör sig på" att bli fotograferade? Vad som däremot stör många demokratiskt skolade människor, är när statens företrädare (med våldsmonopol!) går på enskilda medborgare, uppenbart hotar och trakasserar dem, antyder falska anklagelser samt egenmäktigt och felaktigt beslagtar deras egendom.
DET är problemet.
Det du beskriver, är hur polismännen BORDE betett sig.
Sedan spelar det noll och intet roll om "näste Jesper är du, jag, vänster, höger eller anarkist -- polisen skall behandla alla lika. För, du är väl inte så dum att du tror att de agerade på detta vis för att de visste att "oj, här kommer ju Jesper"? Detta hade hänt vem som helst av oss -- plankningsförespråkare, eller ej -- som råkat reta upp konstaplarna Kling & Klang, bara genom att bruka den frihet som vi alla har.
Vad tror du hade hänt, om det varit en lätt påverkad "A-lagare" som gjort detta mot Kling & Klang? För det första hade vi aldrig fått reda på det, och för det andra... tja, tänk själv.
PS
Till alla er som tror att detta handlar om "höger eller vänster", så glöm det. Jag står väldigt långt ifrån det mesta som Jesper (vad jag vet) står för politiskt. Men, jag är heller inte dummare än att jag inser att det lika gärna kunde varit mig som Kling & Klang "stört sig på", i denna eller en liknande situation.
DS