Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jesper filmade poliserna i tunnelbanan

Produkter
(logga in för att koppla)
Spännande. Ska bli kul att se vad som kommer ut av Rond 2. Förlorar polismannen blir det nog en tredje rond...
 
Vi kanske borde utlysa en "fotografera en polis-dag" där alla på FS tar sina största objektiv och punktmarkerar några av lagens rättrådiga tjänare under några timmar. Givetvis utan att störa dem eller trakassera deras ömma egon. En annan kul bildserie kunde vara "dörrvakt mellan 00-03"

Haha, den va bra!

(har inte läst tråden och vet inte vart den skenat iväg, tänker inte göra det heller, men KG's inlägg på förstasidan gillade jag :)
 
spontan kroppsbesiktning för alla

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12869650.ab

Undrar vad Ola hadde gjort? Det kanske var hans flinande i rutan som gjorde att de tyckte att han hadde pedofila tendenser, och alltså skulle förnedras lite.

Det känns ju också märkligt att polisen låter påtända männsikor bara vandra iväg till bilen.


********************


Jag har också fotat poliser i civil klädsel, skulle köpa nytt "knark" på ÖoB men nått pucko hadde rånat butiken så jag kom inte in.
 

Bilagor

  • DSC00326_edit_stor_ram.jpg
    DSC00326_edit_stor_ram.jpg
    20.6 KB · Visningar: 110
Urinprov i en trappuppgång? Jag skulle kräva att bli förd till polisstationen och få det gjort under kontrollerade former, och vilja se att mitt prov registreras efter konstens alla regler så det inte förväxlas med någon annans prov på vägen ...

Och som sagt, hur kan man å ena sidan bli anklagad för att vara narkotikapåverkad och å andra sidan bli ivägsläppt och få köra bil?
 
Urinprov i en trappuppgång? Jag skulle kräva att bli förd till polisstationen och få det gjort under kontrollerade former, och vilja se att mitt prov registreras efter konstens alla regler så det inte förväxlas med någon annans ...

Poliserna sa till mig att t.ex. under festivaler så brukar dom ha med sig snabbtesten och så får man pissa på plats om man inte vill följa med till blodprovet.

Blodprov, och försvarare vid förhöret där man delges mistanken om brptt ska man begära.


Jag är inte säker men jag fick uppfattningen att pissprovet inte ensamt räcker för att dömma någon.
 

Aftonbladet sa:
– Varken du eller jag vet varför polisen valde att testa honom. Jag kan bara konstatera att polisen har bedömt att de ska testa honom. Ibland visar det sig sorgligt nog att det är korrekta misstankar. Men så länge resultatet inte visar positivt så tror vi på honom.

Ibland? Det vore ju bra om det oftast är korrekta misstankar när polisen tar till sådana tvångsmedel.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.