Har du någonting mer att gå på? Jag testade Eye-fi och dess lösning till mobil men den raderar först när 10 % blivit fullt. En hel del bilder på ett kort på 16 GB.
Jag har flera FlashAir-kort med olika skript på.
Vissa kör jag som vanliga wifikort där jag delar raw/jpeg flödet med raw till CF och jpeg till flashair. Plockar sedan upp intressanta bilder på telefonen som ansluter mot wifinätet som flashair-kortet delar ut.
Andra har jag labbat med både egna skript och andra publika skript.
Jag kan låta flashairkortet koppla upp sig mot ett befintligt wifinät. Antingen på telefonen eller på ett hotspot med FTP-tjänst på och sedan FTP'a bilderna över till servern eller lokalt på hotspot'en.
Man kan givetvis välja om man vill radera bilderna efter överföringen eller inte.
Om man skickar en raw eller jpeg bryr sig inte kortet om, däremot kan det ju vara tuft att trycka 20-50MB raw filer från ett långsamt sd-wifikort över ett långsamt wifinät osv.
Jag har testat med 6-8MB jpegfiler och det fungerar riktigt fint.
Det finns då några små saker som stökar till det.
För tillfället klarar flashair att ansluta mot FTP-servrar med välkomstmeddelanden längre än en rad... vilket är otroligt irriterande och begränsande.
Hoppas Toshiba fixar det i en framtida firmware.
Här hittar du APIer, utvecklarforum, demoskript, program och appar för flashair och annat nyttigt.
https://flashair-developers.com/en/
Kanske skulle en djuprare diskussion om detta läggas på annan plats i forumet.