Hadde jag puder runt näsan? Är spackel samma som kokain?
Han kunde ju ha följt med på det där blodprovet, undrar vad som hadde hänt då?
Om poliserna hadde förstört hans video filer i telefonen vad är det för brott? Är det ett brott?
När jag satt 1,5 timmar på Kapten Klännings föredetta arbetsplats här i uppsala eftersom jag hadde spacklat och slipat gipsväggar och därför ansågs drågpåverkad, så tog poliserna mina telefoner medan jag fick pissa i en mugg och vänta tills sjuksköterskan som skulle ta blodprov kom. Jag kollade sedan noga i telefonerna att inget var ändrat och att inte heller några samtal var ringda.
Jag undrar vad det är för brott om nån skulle komma hem till mig och ta bort alla mina bild-filer från min dator? Är det stöld? Elelr skadegörelse? Och om nån tar filerna med sig?
Personligen tycker jag det är bättre att människor angagerar sig i samhället än att vi sätter upp en massa automat-kameror överallt. Om fler människor brydde sig skulle vi inte behöva så mycke poliser och väktare överrallt. Det är ju väldigt synd att det inte finns ytterligare inspelningar av vad som hände. Jag tycker det är helt fantastiskt att det idag finns möjlghet för den vanlige medborgaren att spela in vad som händer i omgivningen. Se bara på Egypten, där går det inte längre att dölja verkligheten pakom regimtrogen statlig propaganda.
Visst är det lite intressant att eftersom man inte kan så mycket om narkotika-handel utan bara är trött och vill hinna till bauhaus och köpa spackel och så man kan spackla klart resten av sitt kök, ja då ÖKAR det misstanken. Paragraferna om narkotikabrott är antagligen dom mest gummiartade som finns och kan användas mot vem som helst hur som helst, vilket också framgår av Jespers video. Poliserna tycker det är mistänkt att han är lugn. Och jag blev mistänkt för att jag inte kunde säga så mycket om droger utan bara ville köpa spackel så jag kunde renovera min bostad. Självklart hade jag redan inledningsvis förklarat att jag inte använder droger och att mitt enda substansintag bestod av alvedon dagen före eftersom jag även då hadde spacklat gipps.
Är brottsanmälan offentlig handling? När anna lindhs mördare jagades kunde man ju läsa massvis i tidningaran om de misstänkata, eller berodde det bara på att polishusen läcker som ett såll?
INLEDNING
Patrull 21-7110 med Pa Lisa Eriksson samt Insp Mathias Pettersson stoppade
pb xxx xxx i en rutinkontroll.
BROTTET
Ringa narkotikabrott genom eget bruk då D uppvisade tecken på
narkotikapåverkan.
Drograttfylleri genom att D framfört pb xxx xxx då han uppvisat
tecken på narkotikapåverkan.
TECKEN
Glansiga, blodsprängda ögon. Små pupiller. Nystagmus. Uppvisade viss
trötthet.
HÄNDELSE
Vid samtal med D uppkom misstanke om narkotikapåverkan då han
uppvisade ovan nämnda tecken. Under samtalet ställde Pa Eriksson frågor
angående narkotika och då svarade D väldigt undanglidande på dessa
frågor. Han började prata om andra saker hela tiden.
BESLUT
Beslut om kroppsbesiktning samt husrannsakan av Insp Örjan Brodin 10115 kl
19:40.
ÖVRIGT
Se protokoll drograttfylleri samt husrannsakan och förhör i DURTVÅ.