ANNONS
Annons

Helgläxa

Produkter
(logga in för att koppla)
jkene skrev:
När du och din partner har lagt upp och kommenterat varandra är dags att avslöja - inte förr.

OK, inga problem.


Då plan A fallerat, liksom plan B, har jag efter mycket ångest och funderingar då jag förkastat plan C, D och E kommit på en ny plan, fantasifullt döpt till plan F.

Hoppas att det inte regnar småspik i morgon, i så fall blir det allvar av planen.


.
 
Jahaja

När jag suttit och gjort allt färdigt som jag fotograferat ikväll, efter dagens slitjobb hemma, läste jag igenom min uppgift en gång till. Nu ser jag allt från en annan vinkel och har helt andra planer och mål.

Detta är lärorikt, tycker jag. Aldrig tidigare har jag jobbat med abstrakta mål för min fotografering.

Det är tur vi har tid på oss. Jag kommer inte att vara klar imorgon heller, tror jag.

/AnWi
 
Här är det ju väldigt konkret. Har tagit mina bilder och försöker välja, men det är inte lätt när man själv modellat. Man "ser inte bilden" utan sig själv. Får nog fråga frun om hjälp.

Appropå så var hela Bollnäs ute och eldade ikväll. Det var sån där lysnatta! Jag var nog ensam om att tända min eld, ta några foton och sedan släcka elden för att åka hem.
 
Mycket, mycket bra Per-Erik.

Vill bara säga att du lyckats mycket bra med din tolkning. Den är 100%-ig i mina ögon.

Kenneth, var det en månad vi hade på oss :)

/AnWi (med ångest. Har ingen bra lösning än...)
 
Re: Mycket, mycket bra Per-Erik.

AnWi skrev:
Vill bara säga att du lyckats mycket bra med din tolkning. Den är 100%-ig i mina ögon.

Kenneth, var det en månad vi hade på oss :)

/AnWi (med ångest. Har ingen bra lösning än...)

Fredag ringer klockan :)
 
Min bild till Per-Eriks text

Nu Per-Erik har jag lagt upp en bild

http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=768159&target=_blank#

Bilden har inte den kaliber att jag har för avsikt att lägga den i kritikforum. Det går lika bra att komma åt den i mitt album.

Jag hade svårt att välja mellan färg och s/v men den redan trista himlen blev menlös i s/v.

Då är det väl dags att klämma till med en bildbeskrivning också. Jag skall försöka prestera en på din bild under dagen.

Det skall bli jättekul att se den bild du utgick från när du skrev din analys.

/AnWi
 
Min analys av Per-Eriks bild

Textanalys av bilden "Vid sjön" av Per-Erik

Förtrollad av sveriges natur, den sköna
jag sitter i eldens sken vid ett vatten.
Förnimmer naturen besök vill belöna.
Nu sänker sig tystnaden, snart börjar natten.


/AnWi
 
Min bild till Mats tolkning

Tog fasta på tre "ledord" - färgstark utan överdåd av färger, humor och värme.

Förkastade först ett par idéer som inte kunde genomföras och sedan ett antal som jag sedan inte kände att jag hade lust med eller som riktigt stämde kom jag på den här idén.

Kan säga att det som var svårast att få med på ett bra sätt är humor. Ville inte skapa en hysteriskt rolig bild, utan en färgstark bild med värme med ett lite mysroligt inslag. Inte så att man gapflabbar utan kanske drar lite på smilbanden.

I går kväll kom idén och jag började med förberedelserna av rekvisitan. Eftersom jag har begränsat med tid (hinner inte med detta sedan i veckan när jag jobbar) så är jag inte riktigt nöjd med utförandet, men jag är ganska nöjd med idén.


Här är bilden:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/768305.htm?set=lp
 
4 timmar har jag nu tillbragt med att leta efter rätt ställe för min bildidé. Hittat ett par ställen som kom näre men ingen som var rätt.
Försöker igen i morgon.
 
Niels Jörgensen skrev:
4 timmar har jag nu tillbragt med att leta efter rätt ställe för min bildidé. Hittat ett par ställen som kom näre men ingen som var rätt.
Försöker igen i morgon.

Står det inte i lagen någonstans att "om arbetstagarens utövfande av fotografering står i konflikt med arbetstagarens åtagande emot arbetsgifvaren äga fotograferande företrädesrätt"?
 
Alltså detta är sannerligen svårt!! Jag funderar och funderar, men det enda jag kan komma på i huvudet är att Niclas satt mig på pottan!!

Det enda som kan rädda mig hjälpligt nu är hurvida vi får manipulera bilderna? Ordna med rekvisita osv?

HJÄÄÄÄLPP!!!
/
Bettan

PS jag har sett era inlämnade bidrag och jag tycker ni löst era uppgifter med bravur. Skall återkomma till dem när jag har lite mer tid! DS
 
Niels Jörgensen skrev:
4 timmar har jag nu tillbragt med att leta efter rätt ställe för min bildidé. Hittat ett par ställen som kom näre men ingen som var rätt.
Försöker igen i morgon.

Har nu kommit hem och jag har nog tagit min bild, har inte bestämt mig vilken av dom det blir heller så den kommer inte upp idag och imorgon flyttar jag så i övermorgon skulle jag tro ;).

// Richard
 
Boop skrev:
Alltså detta är sannerligen svårt!! Jag funderar och funderar, men det enda jag kan komma på i huvudet är att Niclas satt mig på pottan!!

Det enda som kan rädda mig hjälpligt nu är hurvida vi får manipulera bilderna? Ordna med rekvisita osv?

HJÄÄÄÄLPP!!!
/
Bettan

PS jag har sett era inlämnade bidrag och jag tycker ni löst era uppgifter med bravur. Skall återkomma till dem när jag har lite mer tid! DS

The Force is strong in this one.

Gör som du brukar göra när du skapar dina bilder så diskuterar vi efteråt huruvida "reglerna" behöver ändras. Det är ingen tävling så du kan inte diskvalificeras :)
 
Gör som vanligt... hehehehe... ja men jag manipulerar inte mina bilder om jag inte är ute efter en sådan effekt... Som tex i "betraktaren" här på FS..

Allt jag har i huvudet som skulle kunna funka för den beskrivning jag fick hör våren till, med allt som fötts och frodas.. nu DÖR ju allt... *hänger läpp*

Ahja, jag ska försöka lösa det efter bästa förmåga, men jag avskyr när det är stiltje i huvudet!! :eek:))
/
Bettan
 
Boop skrev:
Gör som vanligt... hehehehe... ja men jag manipulerar inte mina bilder om jag inte är ute efter en sådan effekt... Som tex i "betraktaren" här på FS..

Allt jag har i huvudet som skulle kunna funka för den beskrivning jag fick hör våren till, med allt som fötts och frodas.. nu DÖR ju allt... *hänger läpp*

Ahja, jag ska försöka lösa det efter bästa förmåga, men jag avskyr när det är stiltje i huvudet!! :eek:))
/
Bettan

[Erhum] Niclas analys säger inget om liv som föds. Livet kan vara sprött i olika skeenden av livet. [/Erhum].
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.