Annons

fullframe nikon!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Announce at the end of 2005

Betyder väl inte lansering, mer att den tillkännages.

Engelskt uppslagsord
announce

Svensk översättning
tillkännage, meddela, anmäla
 
Haha, riktigt roligt de där.

22MP fullframe som plåtar 8,5 bilder i sekunden med 50 st JPEG eller 40 st NEF, jo tjena...
Jag skulle vilja se det minnet och den bussen.

1/18000 sekund, hmmm, det är snabbt det.

2150mAH Lithium batteri, och dessutom 6 st i greppet, varför då? Den har ju ingen blixt, är det till helljuset eller?

Jaja, det är väl troligen någon som har drömt...
 
Intressant koncept med den icke-rektangulära LCDn för bildvisning... Nikon tar nu steget in i framtiden med rombiska bilder. Eller nåt.
Att folk ens orkar, måste tagit en halvtimma att leka med smear-funktionen i något bildbehandlingsprogram för att åstadkomma den där, en halvtimma man kunde använt till något produktivt istället.
 
Re: Snygg!

Snyggt?!!! Jag har svårt att tänka mig hur jag skulle kunna greppa kameran. Specarna är helt kokko också.
 
Ni säger "shit va snygg design" etc etc, den är ju så äckligt ful en proffesionel nikon kamera kan bli. Mannen eller kvinnan som har åstakommit den där bilden måste ju ha tappat ena hjärn halvan i backen eller hellt missuppfattat själva idén med en kamera, den är ju skev, rund som en deg klump och så långt ifrån hur en kamera igentligen ser ut. Jag är upprörd över hur någon ens kan låssas att den ska tillkänna ges i slutet av 2005.

Sådär, nu har jag avreagerat mig.
 
kunde han som skrev spec.arna hållt igen lite iaf? så vansinnigt bra kamera och med det överskumma hust, är det meningen att man ska tro på det då?
 
Allt detta spekulerande är alltid lika fånigt :D
Men kameran är ju helt horibelt ful , ser ut som en blandning av en serbisk kontrabas , óch en uppstoppad älg. Specarna är ju någons våta dröm:D
sen tycker jag det är ganska fult gjort , något om itne stämmer proportioner osv i bilden.
god jul !
mvh Ale
 
1/18000, 8.5 fps med 22mp? yeah sure. Bilden är CG så det osar om det. Titta på LCD-skärmen där bak, den passar inte alls in i perspektivet. Ser mer ut som någon försöker vinna pris för fulaste kameradesign.
 
Det är bluff, rubbet :-D.. Håller med tidigare inlägg och bildhastighet, photoshoppat, rombisk LCD mm. Men!!! conceptet är inte so tokigt att slå sig in på marknaden för mellanformat/bakstycken. Tror Canon lyckas ganska bra med 1DsMkII. Varför skulle det inte vara ett smart drag för nikon också ? ;-) Kanske en bluff som visar sig hamna nära verkligheter i slutet av 2006 eller 2007? :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.