J-ett skrev:
Jahå, vad ska man säga. Nu är det gjort. Håller för fullt på att sälja alla resterande saker som återstår av märket CANON.
Köpte en beg. D300 i nyskick. (Och några f/2.8 objektiv,) Har dock en del småsaker till att införskaffa eftersom allt inte är sålt och pengarna ramlat in.
Har nu bara testat högst sporadiskt, men jag är redan såld på Nikon. Kameran är komplett och ger bilder som är absolut av högsta klass. Sökaren är 100%-ig i alla avseenden med sina tydliga nuffror och ljusa sökarbild. Displayen... Hur bra som helst. Nu ser man detaljer alltså. Nä, detta var klart värt systembytet.
Känslan av Canon och Nikon är som att jämföra en Volvo med en Porsche. Skillnaden är markant på många plan.
Bildresultaten är många gånger likvärdiga, men stunsen i bilden tycker i alla fall jag är vassare med Nikon kameran i alla lägen.(D300 vs 5D.) Jag sågar inte Canon på något vis, men det känns som om Canon har lite att ta igen.
Begagnatmarknaden går inte att jämföra. Jag skulle gissa att 70% av allt som säljs är Canonprylar. Så, det gäller att simma långsamt och rycka de strån som finns.