Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fullframe nikon!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
dobos skrev:
Öppna din dator.




Nyss nämnda minne/buss?

//Lasse

Om man inte heller har helt fel ögonmått ser man att komponenterna i sin egna dator är något större och kräver lite kylning. Jag tvivlar på att de har kommit så långt att de kan klämma in det i det där rymdskeppet utan att offra andra funktioner, möjligt om kameran var en låda. (ok de kanske har utvecklat runda kretskort eller något, och snälla, lägg ner sarkasmen)
 
Skurmedel skrev:
Om man inte heller har helt fel ögonmått ser man att komponenterna i sin egna dator är något större och kräver lite kylning. Jag tvivlar på att de har kommit så långt att de kan klämma in det i det där rymdskeppet utan att offra andra funktioner, möjligt om kameran var en låda. (ok de kanske har utvecklat runda kretskort eller något, och snälla, lägg ner sarkasmen)

Tack Skurmedel, precis vad jag skulle sagt!
 
Skurmedel skrev:
Om man inte heller har helt fel ögonmått ser man att komponenterna i sin egna dator är något större och kräver lite kylning. Jag tvivlar på att de har kommit så långt att de kan klämma in det i det där rymdskeppet utan att offra andra funktioner, möjligt om kameran var en låda. (ok de kanske har utvecklat runda kretskort eller något, och snälla, lägg ner sarkasmen)

På dig lät det som om tekniken inte fanns. Den (teoretiska) kamera vi snackar om går att göra idag, men det finns många orsaker till att den trots det inte finns att köpa. Den främsta är att det skulle bli för dyrt, men varje komponent finns idag, i andra sammanhang. När det gäller utseendet på kameror i allmänhet, tycker jag att det är bra att man försöker komma bort från den utformning de har idag. Nu när vi slipper film finns det ju helt andra förusättningar för en annan design, eller att annat tänk. Att digitalkameror ser ut precis som analoga kameror, beror på marknadens konservatism - ungefär som bilar länge såg ut som hästdroskor. Jag skulle uppskatta en design där man slipper grimasera som en apa för att kunna titta i sökaren, och slippa smeta näsan mot displayen.

//Lasse
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.