ANNONS
Annons

Fotosidan har fått ny design

Produkter
(logga in för att koppla)
Arial funkar bra (d v s har bra läsbarhet) på skärmar med måttlig upplösning. Arial har också fördelen att finnas i, tror jag, alla datorer.
Arial har ersatts av en betydligt bättre font i Windows Vista och uppåt, i OS X finns det bland annat Helvetica och många andra alternativ.
Calibri och Helvetica är betydligt bättre val än Arial enligt mig, fast smidigast är ju CSS-byte, så kan alla välja själv mellan ett par olika, tar inte många minuter att implementera.

Jag har märkt att sedan de nya utseendet har jag skrivit mycket färre kommentarer. Vet inte om det beror på att det är svårare att ta sig runt på sidan, eller om det är för att man inte är van vid det nya utseendet. Med den gamla sidan hade jag mina egna små "stigar" jag gick och visste var jag hamnade, nu vet jag inte riktigt var jag ska leta för att hitta olika saker. Jag tycker att efter en dryg vecka borde man hitta på sidan, jag tillbringar dock ganska många timmar här varje vecka.

PS. Calibri tycker jag är en snygg och lättläst font. DS

Inte alls imponerad...

... av den nya designen!

Visst kan man alltid tycka att det gamla alltid är/var bättre, men även om jag försöker att låta bli att ta sådana hänsyn, föredrar jag det gamla upplägget

Men för sjutton bullar. Se till o fixa så jag får ram runt HELA bilden när jag klickar på en bild för visning!!! Tredje gången jag nämner detta!!!
Är betalande medlem!

Men för sjutton bullar. Se till o fixa så jag får ram runt HELA bilden när jag klickar på en bild för visning!!! Tredje gången jag nämner detta!!!
Är betalande medlem!

Vi får kika. Kan du lägga en länk till en sida som det är knas? Och visst kör du Internet Explorer 7?

Det är rätt störigt att reklambannern högst upp på förstasidan puttar ner menyn så långt. Klickar man på något i den första vertikala menyn så laddas den nya sidan in utan reklambannern högst upp och hela menyn "hoppar upp" ett par centimeter på skärmen. Man får sas klicka på ett rörligt mål när man navigerar i menyn.

M

Håller med om reklambannern överst på första sidan. Den är väldigt störande, framför allt om man inte har jättehög upplösning på sin skärm, då ser man knappt halva första artikeln. Det känns inte speciellt inbjudande. Det som också förvärrar är att Fotosidans logga är ganska tjock i förhållande till vad den innehåller.
Jag förstår att det går att ta bra betalt för reklamplatsen högst upp på ettan, men den gör mig lite frustrerad, speciellt som Melker säger när man ska navigera i de nya menyerna blir det ju inte precis lättare.

Är betalande medlem!

Du fick faktiskt svar av David första gången, men behagade då inte ge någon egen felbeskrivning som David efterfrågade. Jag lade in en och situationen blev faktiskt bättre än innan, men problemet löstes tydligen inte helt. Även om jag har en del kritik vad gäller den nya designen så tycker jag inte att det betyder att man obefogat ska kritisera FS för att inte svara när de faktiskt har gjort det.

Ber om ursäkt!

Du fick faktiskt svar av David första gången, men behagade då inte ge någon egen felbeskrivning som David efterfrågade. Jag lade in en och situationen blev faktiskt bättre än innan, men problemet löstes tydligen inte helt. Även om jag har en del kritik vad gäller den nya designen så tycker jag inte att det betyder att man obefogat ska kritisera FS för att inte svara när de faktiskt har gjort det.

Först o främst vill jag be om ursäkt! Jag kollade forumet varje dag o fick även mailbesked med av någon märklig anleding missade jag Davids svar. Jag är uppriktigt ledsen för det!
Sorry David!!

Tillägga att jag kritiserar inte den nya designen, jag behöver bara lite tid att vänja mig o hitta alla knappar=))

Mvh Marie

Marie, om du såg det där felet och kör Internet Explorer 8 - klicka på det lilla "trasiga pappret"-ikonen bredvid adressfältet, så att den inte är markerad. Är den markerad så kör IE8 i ett kompabilitetsläga, den låtsas ha samma egenheter och buggar som IE7 har, det vill man oftast inte.

Marie, om du såg det där felet och kör Internet Explorer 8 - klicka på det lilla "trasiga pappret"-ikonen bredvid adressfältet, så att den inte är markerad. Är den markerad så kör IE8 i ett kompabilitetsläga, den låtsas ha samma egenheter och buggar som IE7 har, det vill man oftast inte.

Aha, tack för tipset! Det är därför som den är "trasig" ibland:)

Undrar varför man inte längre kan se dom kommentarer som ges på nyheterna direkt?

Som det är nu måstre man klicka på ännu en länk för att se dom...
Ett jävla klickande har det blivit med den nya designen. Vill tro att fler än jag retar sig på det!

Nya fotosidan är allt annat än intuitiv och lättnavigerad just nu. För egen del hoppas jag på en förändring till det bättre och det snart.

1. Ja den får vi flytta.
2. Ja vi lutar mot det, men det krävs lite mer kärlek. Ge det ett par dagar.

Jo, nog har du rätt i att det krävs oändligt stora mängder kärlek för att stå ut med profilsidans utformning med den nu aktuella placeringen av album. Så som jag ser det, bryter de sönder harmonin totalt.
Jag undrar så om inte kärleken har värkt fram några nya alternativa lösningar?
/Nonno

Undrar varför man inte längre kan se dom kommentarer som ges på nyheterna direkt?

Som det är nu måstre man klicka på ännu en länk för att se dom...
Ett jävla klickande har det blivit med den nya designen. Vill tro att fler än jag retar sig på det!

Nya fotosidan är allt annat än intuitiv och lättnavigerad just nu. För egen del hoppas jag på en förändring till det bättre och det snart.

Det är förberett för att relaterade artiklar skall repeteras under artikeln. Vi har inte fått in den modulen ännu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar