Annons

Fotosidan har fått ny design

Produkter
(logga in för att koppla)
Text över/under thumbnails

Problemet kvarstår, både i IE8 och FF 3.6.
Uppstår när man går in i en enskild pool med sökväg: Pooler>
 
Problemet kvarstår, både i IE8 och FF 3.6.
Uppstår när man går in i en enskild pool med sökväg: Pooler>

Ja, se där. Samma fel i Opera också så de har nog missat att lägga in fixen överallt. Jag prövade på mina egna bilder och genom att ta "Alla nya poolbilder", och där är felet fixat. Bläddrar jag ner på första sidan man kommer till när man klickar på Bilder i menyraden så buggar det vid Kollektioner också.
 
Jag byter gärna tillbaks till den gamla designen...men med en mörkgrå eller svart botten med vit eller gul text typ dpreview...
usch, jag blir trött i ögonen/huvudet av att läsa mot en svart bakgrund och vet att många andra också blir det. Mycket behagligare att läsa mörk text mot ljus bakgrund.

Gillar inte heller användandet av alla typsnitt och storlekar som det är i nya designen. Ursäkta om jag låter negativ...
 
den svarta kolumnen stör...

Jag tycker att hela sidan blir "orolig" med den svarta kolumnen (bildfältet) mitt i sidan.
Det blir en jobbig kontrast för betraktaren när ögat vandrar från svart till vitt till svart...
Jag tror det skulle räcka med att dra ner bakgrunden i bildfältet till grafitgå.
 
Räds ej förändringar

Jag måste gå emot strömmen lite (känns det som) och säga att jag gillar nya Fotosidan. Det var inget fel på gamla men jag kan inte säga att jag hittar något så fruktansvärt på nya sidan som får mig att vilja gå tillbaka (bara efter 1 vecka) eller sluta besöka den.
Jag använder Google Chrome och Firefox 3.6 kan jag väl tillägga.

Småbuggar finns såklart då det är helt nytt och givetvis skall dessa rapporteras men betänk gärna att gamla sidan funnits i några år och nya i bara ca 1 vecka så det kanske inte är så konstigt.
Man kan ju också skilja på rena "fel" och "smak/önskemål" men självklart påtala båda.

Kanske kan man efter 3-4 veckor (när buggar åtgärdats och folk hunnit vänja sig lite) ha en enkel enkät med "Gillar du "gamla" eller nya sidan bäst?" bara för att se vad medlemmarna tycker utan att behöva skriva ett inlägg.

Jag kommer i alla fall hänga kvar och vara nöjd oavsett om den fortsätter såhär eller går tillbaka. Kanske är jag för anpassningsbar? =)
 
Jag förstår inte hur man startar en omröstning i ny forumtråd, eller har det slutat fungera?

Det skulle vara intressant att se hur många som vill ha tillbaka den vanliga fotosidan. När man läser här i tråden verkar ju många väldigt missnöjda. Kanske skulle fördelningen bli annorlunda i en nystartad tråd med neutralt ställd fråga...

Eftersom jag inte fått något svar på ifall vi kan få tillbaka vanliga sidan antar jag att det är möjligt. Ifall man i ledningen varit benhårt beslutna att behålla förändringarna, oavsett vad medlemmarna tycker, skulle man ju snabbt svarat ett otvetydigt nej.

Nej den gamla designen kommer inte tillbaka.
 
Jag har skrivit om det för men kan inte se att jag fått svar och inte heller har någon annan påpekat detta så jag kommer tillbaka här och nu.

Undermenyerna fungerar inte under Grupper! Jag har testat alla rubriker på huvudmenyn (men inte alla undermenyer) och under Grupper och Artiklar så kommer man inte dit man förväntas genom att klicka på undermenyerna. Om de skall ligga där som undermenyer skall det väl fungera, annars känns
det väldigt inkonsekvent?! Det fungerar att gå till undermenyerna genom att klicka i listan till vänster, men som sagt...

Dessutom, om jag klickar på något av det som ligger under Mina grupper så vill jag ju komma direkt till gruppen - inte som nu behöva klicka ett steg extra eftersom det först kommer upp en gruppbeskrivning.

Min fråga är alltså om ni är medvetna om att det är såhär? Är det meningen att det skall vara såhär eller är det något ni skall fixa?

Vi tar och kikar över navigeringen där.
 
jag börjar komma in i de nu och tycker sidan har blivit snyggare oxå,de jag saknar är länk till mina grupper på min sida,dvs min händelsesida!
/micke
 
synd att gamla layouten är borta som skrevs ovan av admin annars hade det varit en bra lösning att göra här som på ett annat forum jag är medlem på där man bytte design och det blev ungefär lika tokigt som här, men där valde man att lägga upp ett design option så varje medlem kan välja att köra den gamla eller nya, det vore en kalaslösning tycker jag och det verkar ju vara fler som är emot det nya än för så kan kanske vara något att ha i åtanke för admin?!

Blir fortfarande less på allt jädra onödigt klickande och den aviga placeringen/utformningen på kolumnerna till höger både annonser och kategorier, vore också bra med en något bredare vänsterkantsom flera nämt, blir onödigt jobbigt när texten börjar allra längst ut i skärmkanten.

Nåväl får väl leva på hoppet.
 
Opraktiskt med album på längden

Med den gamla layouten visades medlemmars album med fyra album i bredd, staplade ovanpå varandra i 4-albums-block, ganska centralt på medlemmens profil-sida.

Jag tycker det är opraktiskt med nya layouten - och inte riktigt rättvisande - när medlemmars album nu visas staplade ovanpå varandra i en långsmal rad - ett album i taget. För en medlem med 13-15 album får man scrolla en bra bit för att överblicka samtliga album.

Det är mer uppmuntrande och inbjudande när albumen ligger mer samlade i en grupp centralt på sidan.
 
Övergripande tänk saknas tyvärr

Med ett antal dagar tillsammans med den nya formen på Fotosidan så blir jag allt mer övertygad om att hela "reformen" saknat ett grundläggande tänk.

Jag tänker använda ett exempel på det:

På förstasidan finns "Diskussioner" i högerkolumnen. Där ligger rubrikerna på de diskussionsforum som senast fått inlägg. Klickar jag på en av dessa rubriker kommer jag till den aktuella tråden. Så långt är allt bra. Bristen på övergripande tänk dyker dock upp när jag ska titta vidare bland de senaste diskussionerna; då finns inte längre "Diskussioner" i högerkolumnen. För att hitta den måste jag gå tillbaka till förstasidan.

Det fanns säkert en bra ambition när Fotosidan skulle byta sin form, men arbetet verkar ha gått alldeles för fort.
 
Topplistorna ser helt knas ut. Placering och resultat står ovanpå varandra. I alla fall i Eldräv 3.6.
 
Samma skit hos mig text ligger på varandra och över bilder på bland annat kritik och mjukstart och topplistor. Ser för hemskt ut. Sitter med räven 3.6
 

Bilagor

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    14.6 KB · Visningar: 219
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.