Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokompis i Gävle?

Produkter
(logga in för att koppla)
En lunch skulle säkert funka för mig också. Nu när man är kameraägare igen går det ju bra att göra annat än att fika.. :)

Funderar på att ta Julmarknadståget till Furuvik någon av dagarna i helgen, är ju adventsmarknad där.. Ska vara mycket lampor i träden m.m. Sen kanske man ska föreviga bocken också, innan den brinner..
 
Svårt det ska vara att komma ihåg dessa saker då :p men men... lunch... tja... jobbar i fel stad för det men men... får försöka nån annan dag. :)
 
Menade inte just att vi skulle fota på lunchen utan mer att vi måste passa på innan solen går ner vid lunchtid ;)

En helg passar väl dom flesta bäst?
 
Gott folk, om någon är intresserad över huvudtaget så ska jag berätta för er att både imorse och igår runt halv åtta på morgonen så var det en sagolik soluppgång. Möten som man hade inbokat så kunde man inte ta kameran ut och plåta. Om någon överhuvudtaget skulle vara intresserad så skulle jag gärna bjuda upp alla er från Gävle att besöka bollnäs en tidig morgon... även fast solen lyser även i Gävle. Skulle någon vara intresserad av att komma upp? Jag kan bjuda på fika och värme hos mig, efter en trevlig plåtning. ...Typ en lördag eller söndag då dvs... eller får jag masa mig ner?
 
Solen var lite vacker här i morse också, dock har jag inte hittat något lämpligt ställe mellan sängen och jobbet att fota den på.. En utflykt till Bollnäs kan vara skoj, går väl X-Tåg eller liknande dit. Det är ju alltid roligare att knäppa någonstans där man inte är hemmabild. Sen är det väl "bara" att komma fram till en lämplig helg också..

Är troligen upptagen den här helgen, ska filmas när dom bygger julbocken och så ska jag umgås lite med flickvännen i furuvik.. Helgen 4-5/12 är det FF hemma, så då passar det bättre för mig..
 
Vilken helg som helst passar mig iaf.

Fast jag tycker nog det är liite långt att åka till Bollnäs? Kankse senare när man känner varandra lite bättre? :)
 
det var bara en idé, jag tycker att soluppgången häruppe var så vacker, men den är säkert lika vacker i Gävle ;). Men det är som du säger, vi kan göra det när vi alla lärt känna varnadra bättre. vad säger alla? Ska vi ta o träffas o plåta lite i Gävle då? Händer det ingenting i Gävle som kan vara värt att plåta? Är grymt sugen att få plåta med någon annan än bara mig själv!
 
Jag hänger gärna med för plåtning i Bollnäs, eller Gävle, då det börjar bli rätt trist att alltid plåta på egenhand!

Linn, Bollnäs är inte så fasligt långt bort! Ca 50 min med Xtåget. Jag kan hämta upp dig om du vill det! Inga problem! Så kan vi åka till ridklubben, å du kan lära mig hur man plåtar hästar! ;o)

Men som sagt, kan tänka mig en tur till Gävle med omnejd med...! Å fika...GOTT! ;o)
Ha det!
/
Bettan
 
Hej..

Om ni ska fika och ev. hitta på något mer skoj i Gävle är sannorlikheten stor att jag kommer över från Borlänge.
Förra träffen i Gävle hade jag tänkt åka på, men fick tyvärr förhinder :(

Jag ska hålla kolla på vad ni bestämmer er för :)

/Micke
 
Förslag...

Hej

Jag har ett litet förslag såhär i rusktider.
Vad säger ni om att träffas på Briggen Gerda?
Då kan man ta med sig fika och ha en liten kaffestund under däck. DEt är ju fullt tillåtet att vara ombord på båten - och den bjuder både på fotografisk skönhet samt fotografisk problematik. Under däck har dem arbetslampor så belysningen är det minsta problemet...

Då kan man (frivilligt) lägga en liten slant i deras rustkassa. Kan vara en trevligt tack för att man fått klampa runt på detta vackra skepp...

MVH

Hobbe
 

Bilagor

  • briggen.jpg
    briggen.jpg
    28.9 KB · Visningar: 340
Lämpligt gångavstånd hemmifrån mig också. Var vid Gerda med Hasselbladarn för några veckor sedan, lite svårt att få med hela båten utan att få en massa skräp i förgrunden. Men det finns ju många fina detaljer att fota på och högvis med annat skrot på området också.. :)

Säg en dag och en tid bara..
 
Jag har alltid tid då jag rår över den helt själv. Lättare om andra som arbetar eller har andra tidskrav på sig säger en tid. Oavsett vilken tid det blir så kommer jag att dyka upp =)
Jag har också lagom gångavstånd - har bara 4 kilometer ungefär och det är en kort sträcka för mig vad gäller promenader =)
 
Båda dagarna funkar för mig. Om det är molnfritt ligger ljuset fint på Gerda på eftermiddagen också. Men träffas vi vid lunch så kanske vi är klara mot eftermidagen ändå.. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.