rikitikitavi
Aktiv medlem
Vilken Mac mini tillsammans med en sådan
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack så mycket för input.Av de skärmarna är BenQ att föredra då den klarar variabel bilduppdatering från 24-76 Hz för din redigering av video.
I övrigt är ingen av dem är speciellt bra på Adobe RGB för print och ingen är äkta 10-bitarsskärmar.
Men BenQ lovordas av otroligt många och ofta.
En annan sak att kolla på är garantin. Ibland erbjuder tillverkaren 5 år. Det kan vara värt en del.
För M4 macen.
Så mycket ram som du har råd med om du ska köra effekter i 4k etc i videoredigeringen. Kör du Resolve så tar Fusion allt den kan.
Annars är det antal kärnor som sätter prestandan. Men med för lite minne spelar inte kärnorna så stor roll för de begränsas av minnet.
Jag har precis köpt en Mini M4 Pro med en ASUS ProArt PA279CRV och är kanonnöjd med den kombon. Snabb dator för både video och bild och skärmen funkar. Med det sagt så vill jag hålla med om tidigare inlägg i tråden och rekomendera en 5K skärm då det har med hur Mac jobbar med upplösning och skalning av bild. Men om jag inte har förstått det fel så kommer det en ASUS ProArt i 5K när som om den inte redan har kommit och den skulle nog vara riktigt intressant.Tack så mycket för input.
Hur är denna i förhållande till båda? Gissar ju att Benq skärmen fortfarande är bättre, men kanske Asus hamnar mellan de båda andra då?
ASUS ProArt PA279CRV
Bra där angående Ram, så en mac mini m4 bas men med 24gb skulle kanske "räcka" för det mesta då?
Ja jag ska se om det funkar, men om den ändå är kompatibel är den ändå en bra grej med det extra minnet i etc tänkte jag, även om det kanske ite ser ut precis som det var meningen då M4 är mindre och kommer ligga därpå.Går inte att returnera, 14 dagars öppet köp vid distansköp?