Per
Aktiv medlem
Men hur är telefonen till det man primärt använder den till, alltså ringa, SMS:a? Är den logisk och snabb gällande kontakter, är det smidigt att snabbt mata in ett telefonnummer och sedan ringa eller spara numret? Är "knapparna" enkla att trycka på eller blir det massa feltryck när man skall ringa?
Jag kan inte jämföra med IOS eller Android och har inte hunnit bli så varm i rocken ännu, men tycker hitills att N8an funkar fint och intuitivt, mycket tack vare att den är så pass anpassningsbar och att de aktiva 'widgetarna' på startskärmarna ger fin överblick av vad som är på gång. 'Knapptrycksvibrationerna' är också förvånansvärt sköna.
Hur fungerar det andra i telefonen, många testare hävdar att telefonen buggar, låser sig, startar om osv.
Jag har inte märkt av något som helst buggande, och den har inte hängt sig. Jag surfar med Opera Mobile som jag tycker är smidigt. Bildvisning och bild- och videoredigering funkar smidigt. Spotify och N8ans egen musikspelare funkar bra, liksom den inbygda FM-sändaren, även om ljudet förstås blir lite vassare med kabel i stället. OVI Maps 3.06 har jag bara hunnit nosa på, men det känns också riktigt lovande.
Senast ändrad: