nonno
Aktiv medlem
Märkligt nog var åtmistone min N8 inte grundinställd på att fotografera i högsta upplösning, utan 'bara' i 9MP (4000*2248). Lätt att missa det också, eftersom den ikonen är hyggligt liten under själva fotandet (ändras via val > inställningar i fotoläget).
Jag kollade min inställning, men den stod på 12MP. Kan det ha att göra med att jag tidigt ändrade inställningarna för MMS där grundinställningen var 9MP som jag då ändrade till 12MP?
Jag har provat olika "tagningsljud" vid fotografering och de flesta låter ju riktigt illa! Jag skulle vilja ha ett lite mer "äkta" d-/slr-ljud. Om någon hittar ett bra sådant att ladda ned, hojta gärna till då.
Vad tråkigt Jonas att du fått en repa i glaset. Jag har valt att vara lite "småtöntig" och har fortfarande skyddsplasten kvar i avvaktan på att The Phonehouse under denna veckan får in skyddsfilm till N8.
Är det någon som redan skaffat sig "skyddsfilm" till displayen och blev det i så fall bra?
Jag hade ju lite trassel med mina förbeställningar av N8, som plåster på såret har jag fått lite olika tillbehör till kameran. Bl a ett hyfsat bra fodral i svart/grått som heter CP-500. Den ska jag nog använda trots skyddsfilm till displayen.
/Nonno