Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Auberg
Aktiv medlem
Re: Minerva
Jag håller fullständigt med. Det ser mycket riktigt ut som en minervauggla.Tonyeagle skrev:
Jag tycker det ser ut som en minervauggla typ yngre. (de äldre har vita fläckar på huvudet och lite annorlunda teckning).
Omar
Aktiv medlem
Vanheden skrev:
Någon kunnig som vet vilken art den här enbenta ugglan tillhör?
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/921254.htm?set=lp
Mvh
John
Hej
Klassiskt att den som frågar aLdrig berättar var fågeln kommer ifrån, tror väl aldrig att det är komplicerat att bestämma en art ( finns väl bara typ 10 arter I världen, men finns i verkligen typ 10 tusentals) och hoppar över all information var den kommer ifrån. De flesta tror nog att de fågelkunniga behöver en bild för att bestämma en art, men det finns typ över typ 130 arter ugglor i världen, och de varierar klart från område till område, individ til individ, juvenil till adult etc i teckningen, det varierar i det oändliga hur se ser ut. Om jag själv hade fotat tex en uggla i Sydafrika och undra vad det är för art, så hade jag så klart förklarat att denna bild är tagen där och där i typ Sydafrika.
MVH
Omar
Vanheden
Aktiv medlem
Re: Re: Minerva
Tackar
Auberg skrev:
Jag håller fullständigt med. Det ser mycket riktigt ut som en minervauggla.
Tackar
Auberg
Aktiv medlem
Re: Talltita eller Entita
Jag är ingen expert på dessa titor men det bruna intrycket tillsammans med avsaknad av tydligt vitt stråk längsarmpennorna tycker jag pekar mot entita.Mankan-B skrev:
Hej
Går det på denna bild avgöra om det är en Talltita eller en Entita. Blir inte riktigt klok på dem.
Har läst alla mina fågelböcker med tycker det är svårt att artbestämma.
//Mankan
Glenn Bark
Aktiv medlem
Re: Vinterfåglar
;-)
Är det inte orrar?mag1nus skrev:
Hittar inte dessa i fågelboken. Någon som vet? Mvh, /Magnus
;-)