Annons

Fågelidentifikation

idiom skrev:
Ny fågel i familjen suddmes, lyfte igår från dalkarlssjön, em södertäljetrakten

jag gissar på kärrhök, men jag är inte helt säker, jag såg ormvråkar tidigare men den här har lite smalare vingar, tänkte säga att det kanske bara var en fasan men de flyger inte så bra

i mitten bilden ser man lite teckning på vingarna

Mycket svårt att säga med tanke på bildkvalitén, men det är ingen kärrhök i alla fall. Fågeln är alldeles för kraftig och satt. Ormvråk ligger nog närmare till hands.

ok, han e lite fet runt midjan :)
tyckte vingarna var för smala o spetsiga för ormvråk, men bildkvalitén är ju kass

Vad är detta för fågel då? Jag har kollat på större samt mindre hackspett och tycker inte att de är så lika. Men ni är ju proffs, vad tror ni? :)

Bilagor

• birdie.jpg
    birdie.jpg
    99.1 KB · Visningar: 1,184
Vad är detta för fågel då? Ber om ursäkt för kvalitén, men den är handhållen och fågeln var jättelångt borta och givetvis tittar den bort. :)

Bilagor

• birdie2.jpg
    birdie2.jpg
    79.2 KB · Visningar: 1,177
Visst har dom det. Häruppe i Umeå har de dock inte riktigt satt igång än, men det lär väl inte vara så långt borta.

/Bent

Får se om ni kan gissa den här? Jag vet svaret o fågeln är inte så mörk som den ser ut.

Bilagor

• up2.jpg
    up2.jpg
    25.1 KB · Visningar: 1,192
Jag har inte sett någon småskrakshane i mälaren vid stockholmstrakten, men det kanske finns? Så jag tror inte på småskrak. År väl lättare att se skillnad på hanarna antar jag. Småskrakshonorna har väl rödare näbb också antar jag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar